قیمت واقعی دلار چقدر است؟

قیمت دلار در ادامه تلاطم‌های خود در شروع امسال به بیش از ۵۰۰۰ تومان رسید تا نگرانی‌ها در فضای اقتصادی و اجتماعی مجددا شکل گیرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران معتقد است مردم برای این‌که ارزش پس اندازهای خردشان روز به روز کاهش پیدا نکند پس اندازهای خود را به طلا، سکه و ارز تبدیل می‌کنند. به گفته وی، دولت و بانک مرکزی باید یک بار برای همیشه تکلیف دلار را مشخص کنند.

 
قیمت دلار در ادامه تلاطم‌های خود در شروع امسال به بیش از ۵۰۰۰ تومان رسید تا نگرانی‌ها در فضای اقتصادی و اجتماعی مجددا شکل گیرد و سوالات مختلفی در اذهان‌ شکل گیرد؛ مانند اینکه اکنون قیمت واقعی دلار چقدر است یا اینکه چه پیش‌بینی می‌توان از وضعیت فعلی بازار داشت؟

مجیدرضا حریری، نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین  در پاسخ به این سوالات اظهار کرد: قیمت واقعی دلار مبتنی بر این است که بتوان چقدر ارز عرضه کرد و چه میزان تقاضا برای دلار در بازار وجود دارد که جوابگو باشد.

وی با بیان این‌که دولت عرضه کننده ارز در ایران است افزود: از نظر تراز حسابداری، منابع ارزی که سالانه دریافت می‌کنیم حاصل درآمدهای نفتی و غیر نفتی است که از میزان مصارف ما بیشتر است، اما چون بیش از ۸۰ درصد این منابع ارزی در اختیار دولت قرار دارد، عرضه کننده عمده هم دولت است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت طلا و سکه، قیمت ارز و دلار، قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران