میزان مصرف بنزین و گازوییل در کشور دوشنبه (نهم فروردین ماه) به ترتیب چهار و 13 درصد نسبت به روز مشابه پارسال کاهش یافت.

ایرانی ها بالاخره در مصرف بنزین و گازوییل کوتاه آمدند
پارسال میانگین مصرف روزانه بنزین در کشور 70 میلیون و 500 هزار لیتر بود اما در آستانه تعطیلات نوروزی میزان مصرف به تدریج بالا رفت؛ به گونه ای که رکورد مصرف 104 میلیون و 600 هزار لیتر در بیست و نهم اسفندماه گذشته ثبت شد.
پس از سپری شدن روزهای نخست تعطیلات، به تدریج میزان مصرف کم شد و در برخی روزها میانگین مصرف نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت که از جمله آنها می توان به روز نهم فروردین ماه (دیروز) اشاره کرد.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گزارش کرد دوشنبه (نهم فروردین ماه) مصرف بنزین با چهار درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال، به ٧٩ میلیون و ١٠٠ هزار لیتر رسید.
استان های تهران با ١٠ میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر، اصفهان با ٦ میلیون و ٢٠٠ هزار لیتر، فارس با پنج میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر و گیلان و خراسان رضوی با چهار میلیون و ١٠٠ هزار لیتر به ترتیب بیشترین مصرف روزانه را به خود اختصاص دادند.
مصرف گازوییل نیز در نهم فروردین ماه امسال با ١٣ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال به ٤٧ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر رسید.
نهم فروردین ماه امسال، چهار میلیون و ٩٠٠ هزار لیتر سوخت هوایی مصرف شد که مقدار فروش نسبت به پارسال 3.17 درصد افزایش را نشان داد.
کاهش میزان مصرف بنزین و گازوییل در حالی است که «اسکندر مومنی» جانشین فرمانده نیروی انتظامی، بتازگی اعلام کرد میزان سفرهای نوروزی امسال در مقایسه با پارسال تاکنون حدود 10 درصد افزایش را نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، پیش بینی می شود که میزان مصرف بنزین در روزهای پایانی سفرهای نوروزی دوباره اوج بگیرد اما مشخص نیست بتواند رکورد بالاترین مصرف بنزین در نوروز پارسال را که با 105 میلیون لیتر به دوازدهم فروردین ماه تعلق داشت، بشکند.

نظرات کاربران