کاهش دسته جمعی قیمت محصولات پلیمری

با توجه به کاهش قیمت دلار و پس از بررسی های انجام شده قیمت های پایه اعلامی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در تاریخ ۲۶ فروردین، حکایت از کاهش دسته جمعی قیمت محصولات پلیمری در کلیه گریدها نسبت به هفته گذشته دارد.

طبق قیمت پایه محصولات پلیمری که به صورت هفتگی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی براساس قیمت های جهانی و نرخ دلار برای مبادله در بورس کالای ایران اعلام می شود، مبنای قیمت دلار با ۱۴.۱ درصد کاهش مبلغ ۴۲ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، در گروه پلی اتیلن های سبک و سنگین در گرید های مختلف بین ۱۳.۵۲ تا ۱۴.۹۴ درصد کاهش قیمت را نسبت به قیمت های اعلامی هفته گذشته تجربه کردند که در میان آنها بیشترین افت قیمت پایه به صورت مساوی به پلی اتیلن سنگین دورانی و تزریقی با نزول ۱۴.۹۴ درصدی است. پلی اتیلن ترفتالات نساجی نیز با ۱۳.۵۲ درصد کاهش قیمت پایه کمترین نوسان منفی را داراست.

در گروه پلی استایرن ها نیز قیمت پایه تمامی گریدها با نوسانات قیمتی منفی بین ۱۳.۷۵ تا ۱۲.۷۶ درصد اعلام شده است.

قیمت پایه پلی پروپیلن های گرید شیمیایی و نساجی نیز به ترتیب با کاهش ۱۳.۹۴ و ۱۳.۹۳ درصد نسبت به قیمت های هفته گذشته همراه شده است.

پی وی سی ها هم همسو با سایر محصولات پلیمری با کاهش قیمت های پایه اعلامی دفتر توسعه صنایع تکمیلی صنعت پتروشیمی همراه شدند؛ بطوریکه نوسان منفی قیمت گریدهای مختلف پی وی سی از ۱۴.۴۲ تا ۱۵.۲۱ درصد نیز رسید.

قیمت پایه اعلامی برای SBR ها نیز با کاهش بیش از ۱۳.۵ درصدی نسبت به نرخ های اعلامی در تاریخ ۱۹ فروردین ماه جاری مواجه شدند.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر
 

نظرات کاربران