کاهش واردات پلی پروپیلن هند با راه اندازی یک مجتمع جدید

شرکت دولتی نفت هند در نظر دارد واحد 700 هزار تنی جدید تولید پلی پروپیلن (PP) خود را تا ماه ژوئن سال جاری میلادی راه اندازی کند در این صورت انتظار میرود که حجم واردات هند به دنبال راه اندازی این مجتمع کاهش یابد.

شرکت دولتی نفت هند در نظر دارد واحد 700 هزار تنی جدید تولید پلی پروپیلن (PP) خود را تا ماه ژوئن سال جاری میلادی در شهر بندری پارادیب در شرق این کشور راه اندازی کند. البته قرار است تولید تجاری در این واحد تا پایان سال محقق شود.

شرکت نفت هند در حال حاضر یک مجتمع تولید پلی پروپیلن با ظرفیت تولید 650 هزار تن در سال را در شهر Panipat ایالت هریانا این کشور در اختیار دارد.

منابع بازار انتظار دارند که حجم واردات هند به دنبال راه اندازی مجتمع جدید کاهش یابد.

از صبح روز سه شنبه 28 فروردین ماه، قیمت های مبادله ای پیشنهاد شده بر مبنای CFR شرق دور آسیا در بازه هزار و 200 تا هزار و 210 دلار  تعیین شد که تا حدود زیادی نسبت به روز پیش از آن بدون تغییر باقی ماند.

شرکت نفت هند، مستقر در شهر دهلی نو، یک شرکت دولتی فعال در صنعت نفت و گاز است. این شرکت و شرکت‌های تابعه آن در کشور هند، ۴۹٪ درصد از بازار نفت، ۳۱٪ درصد از ظرفیت پالایش و ۶۷٪ درصد از ظرفیت بخش پایین‌دستی صنعت نفت هند و کلیه پروژه‌های مربوط به ساخت و نگهداری خط لوله این کشور را در اختیار دارند.

پلی پروپیلن یکی از پر مصرف ترین پلاستیک ها است و امروزه کاربرد فراوانی در صنایع گوناگون دارد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار، قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران