امضای ۱۱ تفاهم‌نامه در حوزه پتروشیمی

روز سه‌شنبه در نخستین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی در اهواز ۱۱ تفاهم‌نامه در حوزه پتروشیمی بین استانداری خوزستان و شرکت‌های کارآفرین داخلی امضا شد.

این ۱۱ تفاهمنامه در حوزه پتروشیمی و به ارزش ۲۲ میلیون دلار معادل ۲۰ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۹۲۶ نفر بین استانداری خوزستان و شرکت‌های پتروشیمی تخت جمشید، نفت و گاز رضوی، هیرسا پلیمر سهند، روماک انرژی سرآمد، پارسا فیدار پایدار، شرکت مهر آفرینان امید اروند، شرکت ملی کشاورز، شرکت اکشن، شرکت پترو زمرد سبز، شرکت گلگاه و شرکت پتروپالایش کاوشگران ماهشهر به امضا رسید.

تفاهم‌نامه استانداری با شرکت پتروشیمی تخت جمشید در زمینه تولید تایر با ظرفیت تولید سالیانه ۵۰ هزار تن، میزان سرمایه گذاری به ارزش سه هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی زمان بهره‌برداری برای ۱۶۰ نفر امضا شد.

همچنین تفاهم نامه با شرکت نفت و گاز رضوی به منظور احداث طرح تولید متیل آمین و زنجیره با ظرفیت تولید سالیانه ۱۶ هزار تن به ارزش ۵۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی، ۲۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و اشتغالزایی برای ۶۰ نفربه امضا رسید.

شرکت نفت و گاز رضوی همچنین در زمینه احداث طرح تولید پلی استال با ظرفیت تولید سالیانه ۳۰ هزار تن و یک هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی، ۱۱۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر دومین تفاهم نامه خود را با استانداری خوزستان امضا کرد.

همچنین شرکت هیرسا پلیمر سهند در زمینه تولید پروپیلن و پلی پروپیلن با ظرفیت تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن، و سرمایه گذاری به ارزش دو هزار و ۴۲ میلیارد ریال و ۲۷۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و اشتغالزیایی برای ۱۲۰ نفر از دیگر شرکت‌هایی بود که با استانداری تفاهم نامه امضا کرد.

شرکت روماک انرژی سرآمد نیز برای تولید متانول و زنجیره آکریلات ها با ظرفیت تولید سالیانه ۱۸۹ هزار تن، ۱۴ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۵۲۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و میزان اشتغالزایی زمان بهره برداری برای ۲۰۰ نفر با استانداری تفاهم نامه امضا کرد.

همچنین شرکت پارسا فیدار پایدار برای تولید کود فسفات و اسید فسفریک با ظرفیت تولید سالیانه ۱۵۰ هزار تن، ۳۶۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی وهمچنین میزان اشتغالزایی برای ۱۴۴ نفر تفاهمنامه خود را با استانداری امضا کرد.

شرکت مهر آفرینان امید اروند نیز تفاهمنامه خود با استانداری به منظور تولید متیل استات با ظرفیت تولید سالیانه ۳۰ هزار تن، ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و میزان اشتغالزایی زمان بهره برداری برای ۵۸ نفر به امضا رساند.

تفاهمنامه شرکت ملی کشاورز نیز برای اجرای طرح بازیافت در اراضی لند فیل با ظرفیت تولید سالیانه ۶۰۰ هزار تن، دو هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و ۵۲ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و ایجاد اشتغال برای ۳۳۷ نفر، با استانداری امضا شد.

شرکت اکشن نیز در زمینه خدمات فنی و مهندسی صنایع پتروشیمی با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی زمان بهره برداری برای ۲۲ نفر تفاهمنامه خود را به امضا رساند.

همچنین شرکت پترو زمرد سبز نیز در زمینه بازیافت ضایعات اتیلن دی کلراید با ظرفیت تولید سالیانه ۱۹ هزار تن، ۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و میزان اشتغالزایی زمان بهره برداری برای ۲۰ نفر تفاهمنامه خود را با استانداری امضا کرد.

شرکت گلگاه در زمینه تولید پلی آلومینیوم کلریاد با ظرفیت تولید سالیانه ۱۴ هزار تن و ۵۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی، یک میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و میزان اشتغالزایی زمان بهره برداری برای ۲۵ نفر تفاهمنامه خود را امضا کرد.

همچنین تفاهمنامه شرکت پتروپالایش کاوشگران ماهشهر نیز در زمینه تصفیه بنزین پیرولیز و تولید کامپاند پی وکس و ضد یخ با ظرفیت تولید سالیانه ۳۰ هزار تن، ۸۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی ومیزان اشتغالزایی زمان بهره برداری برای ۲۰ نفر با استانداری امضا شد.

<همکو:اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران