مدیر توسعه بازار مشتقه اعلام کرد:

عرضه اولیه «پلی استایرن انبساطی» پتروشیمی «انتخاب» در بورس کالا

امروز یکشنبه 30 اردیبهشت، شاهد عرضه اولیه «پلی استایرن انبساطی» پتروشیمی «انتخاب» با هدف تامین سرمایه در گردش این شرکت در بورس کالا خواهیم بود. این عرضه به روش پیش گشایش و حجم حدود 258 هزار تن در دو مرحله انجام می شود

مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا طی اطلاعیه ای از عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد پلی استایرن انبساطی نسوز شرکت توسعه صنایع پتروشیمی پلی استایرن انتخاب (سهامی خاص) خبر داد.

این اوراق در نماد «عنتخاب» به تعداد14،٦٨٧،500 قرارداد و با قیمت 68،085 ریال در هر قرارداد یک کیلوگرمی، از طریق شرکت کارگزاری «خبرگان سهام» در روز یکشنبه مورخ 30/٠٢/١٣٩٧ از ساعت 9:30 الی 11:00 انجام خواهد شد و معاملات ثانویه آن از تاریخ ٣١/٠٢/١٣٩٧ لغایت 30/٠٢/١٣٩٨ ادامه خواهد داشت. 

روش عرضه

عرضه اوراق به روش گشایش انجام خواهد شد و دامنه نوسان قیمت در عرضه اولیه ٣ + - %خواهد بود. در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، بخشی از اوراق پذیره نویسی نشود، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق باقیمانده به قیمت تعیین شده در بازار است. همچنین در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، هیچ بخشی از پذیره نویسی اوراق صورت نگیرد، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق به قیمت پایه خواهد بود.

حجم عرضه 

شایان ذکر است، اوراق منتشر شده بانام و قابل معامله در بورس کالای ایران خواهند بود. هدف از عرضه این کالا نیز تامین سرمایه در گردش شرکت توسعه صنایع پتروشیمی پلی استایرن انتخاب عنوان شده است. حجم عرضه اولیه این کالا حدود 258 هزار و 32 تن خواهد بود، به شرط آنکه ارزش اوراق از 200 میلیارد تومان بیشتر نباشد. انتشار در دو مرحله انجام خواهد شد که در هر مرحله مبلغ انتشار اوراق برابر با 100 میلیارد تومان بوده و فاصله زمانی بین دو مرحله انتشار، بیش از سه ماه نخواهد بود.

بازدهی

در مشخصات این قرارداد آمده که بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است: نخست، در شرایطی که دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت (117.5 درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه) اقدام کنند، این اوراق برای سرمایه گذاران در سررسید بازدهی یکساله حداقل 17.5 درصدی خواهد داشت.

همچنین در حالتی که شرکت توسعه صنایع پتروشیمی پلی استایرن انتخاب نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت (118 درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه) اقدام کند، بازدهی سالانه اوراق سلف در سررسید حداکثر 18درصد خواهد بود.

بازارگردان و متعهد خرید

گفتنی است، متعهد خرید و بازار گردان این اوراق نیز شرکت «تامین سرمایه تمدن» (سهامی خاص) است.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران