«پلی وینیل کلراید» با ارزشترین محصول روز گذشته بورس کالا

روز گذشته تالار پتروشیمی بیشترین ارزش معاملات، به میزان 223 میلیارد و 918 میلیون و 400 هزار تومان از آن خود کرد و با ارزشترین محصول این روز بورس کالا هم به «پلی وینیل کلراید» شرکت «پتروشیمی اروند» به میزان 27 میلیارد و 195میلیون و 693 هزار و 800 تومان تعلق گرفت.

روز گذشته (هشتم خرداد)، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی به میزان 322 میلیارد و 545 میلیون و 800 هزار تومان داشت. این معاملات در 852 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان 318 میلیارد و 391 میلیون و 300 هزار تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات امروز را به میزان 223 میلیارد و 918 میلیون و 400 هزار تومان از آن خود کرد.

با ارزشترین محصول این روز بورس کالا هم به «پلی وینیل کلراید» شرکت «پتروشیمی اروند» به میزان 27 میلیارد و 195میلیون و 693 هزار و 800 تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت پایه سه هزار و 887 تومان فروخته شد که نسبت به معامله قبلی خود مورخ یکم خرداد، 1.01 درصد افزایش قیمت داشت. 

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران، طی این روز میزبان داد و ستد ۴۳ هزار و ۳۱۹ تن انواع مواد پلیمری بود. طی این روز و در تالار مذکور ۷۶۸  تن قیر، یک هزار و ۹۲ تن اسلاک واکس سنگین، ۸۲۰ تن گوگرد، ۲۲ هزار تن لوب کات و ۱۶ هزار تن وکیوم باتوم معامله شد.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «پلی اتیلن استایرن معمولی 1551» شرکت «پتروشیمیایی تخت جمشید پارس» به میزان شش میلیون و 628 هزار تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی شش هزار و 628 تومان و حجم 10 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک صنعت و معدن» فروخته شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی نیز طی این روز شاهد داد و ستد چهار هزار و ۶۰۰ تن گندم خوراکی، هفت هزار و ۵۰۰ تن سبد گندم دوروم، ۷۵ تن شکر سفید، ۲۰۰ تن روغن سویا و ۳۰ تن خرمای مضافتی بود.

با ارزشترین محصول این تالار هم به «سبد گندم دوروم» البرز-خوزستان و عرضه کنندگی شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» اختصاص یافت. این محصول هفت میلیارد و 35 میلیون تومان ارزش داشت. سبد گندم دوروم امروز به قیمت پایه کیلویی 938 تومان معامله شد. حجم این معامله 7500 تن بود که توسط کارگزاری «بانک کشاورزی» به طور نقدی فروخته شد. شایان ذکر است، این محصول در معامله قبلی خود مورخ 25 اردیبهشت ماه نیز با همین قیمت معامله شده بود.

کم ارزشترین محصول این تالار نیز امروز به «شکر سفید» شرکت «قند اصفهان» به میزان 204 میلیون و 150 هزار تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی دو هزار 722 تومان و حجم 75 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بورس بهگزین» فروخته شد.   

شایان ذکر است، معامله  یک هزار و ۲۰۰ تن قیر و پنج هزار تن گوگرد پاستیلی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران به ثبت رسید.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت نفت و سوخت، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران