چشم انداز قیمت طلا طی روزهای آینده

یک تحلیلگر اقتصادی گفت: کاهش بهره اوراق قرضه آمریکا، افت ارزش دلار و کاهش گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده عوامل مهمی برای افزایش قیمت طلا تا ۳ هفته آینده خواهد بود.

تحلیلگران اقتصادی بر این باور هستند که نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا، تحولات مربوط به شبه جزیره کره و دیدار احتمالی ترامپ با رهبر کره شمالی آمارهای تجاری چین بالاترین تاثیر را بر آینده بازار فلز زرد دارد.

یک تحلیلگر برجسته اقتصادی بر این باور است که قیمت جهانی طلا پس از نشست ژوئن فدرال رزرو آمریکا به بیش از ۱۳۶۰ دلار افزایش خواهد یافت. دیوید برادی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اسپروت مانی تاکید کرد: روند صعودی قیمت جهانی طلا پس از نشست فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن از سرگرفته خواهد شد و این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا ۱۳۶۰ دلار در هر اونس افزایش یابد.

وی افزود: به نظر من قیمت طلا تا ۳ هفته آینده به بالاتر از ۱۳۶۰ دلار خواهد رسید. نشانه های روشنی از افزایش چشمگیر قیمت طلا وجود دارد و سرمایه گذاران بین المللی باید منتظر آغاز روند صعودی قیمت این فلز گرانبها باشند.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: کاهش بهره اوراق قرضه آمریکا، افت ارزش دلار و کاهش گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده عوامل مهمی برای افزایش قیمت طلا تا ۳ هفته آینده خواهد بود.

پیش بینی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که فدرال رزرو آمریکا در نشست ۱۳ ژوئن به احتمال ۸۶ درصد نرخ بهره را افزایش می دهد.

برادی گفت: روند قیمت طلا نشان می دهد که پس از نشست فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره، قیمت این فلز گرانبها با افزایش روبرو می شود.

چشم انداز قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها طی روزهای آینده

بر اساس این گزارش تحولات مربوط به شبه جزیره کره و دیدار احتمالی ترامپ با رهبر کره شمالی نیز می تواند تاثیر مهمی بر نوسانات بازارهای بین المللی طی روزهای آینده داشته باشد.

آمارهای مهم تجاری آمریکا و چین طی روزهای آینده منتشر خواهد شد. وزارت بازرگانی آمریکا قرار است چهارشنبه آمارهای تجارت خارجی را منتشر کند. پیش بینی می شود کسری تجاری آمریکا طی ماه آوریل به ۵۰ میلیارد دلار رسیده باشد. این رقم در ماه مارس به ۴۹ میلیارد دلار رسیده بود.

در حالی که نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است ۱۲ و ۱۳ ژوئن برگزار شود، هیچ یک از مقام های ارشد بانک مرکزی آمریکا در روزهای آینده سخنرانی نخواهند داشت.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت طلا و سکه، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران