محصولات پلاستیکی ارزآورترین محصول در سبد صادراتی ایران به عراق

رایزن بازرگانی ایران در عراق اظهار داشت: باتوجه به نوع تقاضا در بازار عراق بیشترین تقاضا از نظر ارزشی مربوط به مواد پلاستیکی، محصولات نباتی، مواد غذایی، حیوانات زنده و مصنوعات ساختمانی نظیر سنگ، گچ و پنبه نسوز است که ضمن تأمین نیاز بازار عراق، بیشترین ارزآوری را نیز همراه دارد.

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: مصنوعات پلاستیکی از نظر ارزآوری و محصولات معدنی از لحاظ حجمی بیشترین جایگاه را در سبد صادراتی ایران به عراق دارند.

ناصر بهزاد با اشاره به اینکه محدوده ارزش مهمترین کالاهای صادراتی ایران به عراق از 1 میلیون دلار تا 1.3 میلیارد دلار است، اظهار داشت: باتوجه به نوع تقاضا در بازار عراق بیشترین تقاضا از نظر ارزشی مربوط به مواد پلاستیکی، محصولات نباتی، مواد غذایی، حیوانات زنده و مصنوعات ساختمانی نظیر سنگ، گچ و پنبه نسوز است که ضمن تأمین نیاز بازار عراق، بیشترین ارزآوری را نیز همراه دارد.

وی افزود: کمترین میزان ارزآوری دلاری در صادرات ایران به عراق مربوط به گروه‌های کالایی نظیر وسایل و قطعات نقلیه، ادوات و دستگاه‌های اپتیک، اشیای کلکسیونی، کفش، کلاه، خمیرچوب و انواع روغن‌های نباتی و حیوانی بوده است که تبعاً نیازمند ظرفیت‌سازی برای امکان رقابت در بازار عراق است.

بهزاد همچنین اظهارداشت: محدوده وزن صادرات مهمترین کالاهای ایران به عراق از 10 تن تا 5 میلیون تن است که به ترتیب به مروارید طبیعی، محصولات معدنی، مصنوعات سنگ و گچ، محصولات نباتی، فلزات معمولی و محصولات پلاستیکی است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق تأکید کرد: در بخش صادرات ماشین آلات و ادوات برقی و صنایع شیمیایی امکان توسعه صادرات کالاهای ایرانی به عنوان یک فرصت مناسب برای حضور در بازار عراق قابل پیگیری است. گفتنی است، در سال 1396 مجموع کل صادرات غیر نفتی ایران به عراق 13 میلیون تن و به ارزش بیش از شش میلیارد و چهارصد میلیون دلار بوده است.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار، قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران