قیمت غیرمنطقی خوراک پتروشیمی ها

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تقریبا برای نقدینگی ظرفیتی در بازارهای ارز و طلا باقی نمانده و بدیهی است بخشی از نقدینگی به سمت بازار سرمایه خواهد رفت.

عبدالرضا مصری درباره وضعیت شاخص بورس گفت: نوسانات شاخص بورس متاثر چند عامل است؛ اما باید توجه کرد حرکت های حبابی شاخص بورس نکته مثبت تلقی نمی شود.زمانی حرکت شاخص بورس مثبت تلقی می شود که ناشی از سود حاصل از عملیات شرکت ها باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بطور مثال در زمانی که به کارخانه های مستقر در یک منطقه معافیت مالیاتی تعلق می گیرد می توان گفت رشد قیمت سهام منطقی است؛ اما اینکه تنها براساس رشد نرخ دلار، قیمت سهام افزایش یابد این رشد ارزش سهام مناسب و منطقی نیست. توجیه اقتصادی برای رشد سودآوری شرکت ها در زمان رکود وجود ندارد.

مصری تصریح کرد: وقتی صنایع در حال رکود هستند بنابراین توجیه اقتصادی برای رشد قیمت محصولات و سودآوری شرکت ها وجود ندارد البته در بحث شرکت های پتروشیمی که دولت اعلام کرده ارز این شرکت ها باید برگردد اقدامات قابل تاملی نیز صورت گرفته چرا که مقرر شده خوراک پتروشیمی ها با قیمت مناسب ارائه شود.

تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها غیرمنطقی صورت گرفت وی ادامه داد: بخشی از رشد شاخص بورس متاثر از رشد قیمت دلار بوده و بخشی نیز ناشی از رشد سودآوری برخی شرکت ها مانند پتروشیمی ها است هرچند در انجام این مهم، تعدیل قیمت خوارک پتروشیمی ها موثر بوده است.

مصری گفت:در دو سال گذشته بارها تاکید شد قیمت خوراک پتروشیمی ها غیرمنطقی بوده اما در وزارتخانه نفت یک شخصی که مسلط به امور نبود قیمت خوراک را تعیین می کرد و امروز مشخص شده تعیین قیمت صحیحی انجام نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تقریبا برای نقدینگی ظرفیتی در بازارهای ارز و طلا باقی نمانده و بدیهی است بخشی از نقدینگی به سمت بازار سرمایه می رود.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار، قیمت طلا و سکه، قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران