عرضه اولیه سهام \

زمان واگذاری ۱۰ درصد از سهام پتروشیمی غدیر، سه سال بعد از دستور رئیس سازمان بورس مبنی بر توقف عرضه اولیه، برای چهارشنبه جاری تعیین شد.

پتروشیمی غدیر اردیبهشت 94 بعد از برگزاری جلسه معارفه ، آماده عرضه اولیه بود اما این اتفاق به دلیل دستور رئیس سازمان بورس مبنی بر توقف عرضه های اولیه رخ نداد و خبری از واگذاری سهام این شرکت 130 میلیارد تومانی نشد.

حال در شرایطی مدیران و سهامدار عمده "شغدیر" امروز با برگزاری برنامه خبری ، اقدام به اعلام آخرین وضعیت مالی و عملیاتی خواهند کرد که بعد از سه سال از آن زمان ، مقرر شده چهارشنبه جاری 13 تیر ، 10 درصد از سهام "شغدیر" در بازار اول معاملات فرابورس عرضه اولیه شود که شامل 130 میلیون سهم است.

در این عرضه که از سوی تایپکو و کارگزاری صبا تامین انجام خواهد شد ، محدوده سفارش خرید بین 165 تا 170 تومان و با سهمیه هر کد 2600 سهم تعیین شده است.

به این ترتیب ، پتروشیمی غدیر بعد از پرداخت الکترونیک سامان کیش، دومین شرکت تازه وارد بازار سهام در سال جاری خواهد بود.

سال مالی پتروشیمی غدیر 29 اسفند بوده و در ترکیب سهامداری آن تاپیکو با 90 درصد مالکیت و پتروشیمی بندرامام با 10 درصد حضور دارند و مشاور پذیرش آن کارگزاری بانک رفاه است.

این شرکت که از سال 88 تولید آزمایشی را شروع کرده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام واقع شده و محصولات تولیدی آن وینیل کلراید مونومر VCM با ظرفیت سالانه 150 هزار تن و پلی ونیل کلراید PVC با ظرفیت سالانه 120 هزار تن است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران