طلا در حال عقب نشینی به یک کانال قیمت پایین‌تر

در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، در پی صعود ارزش دلار، تقاضا برای خرید طلا محدود شد و سبب شد قیمت این فلز زرد با کاهش روبه‌رو گردد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش یافت و به 1250.90 دلار رسید. در حالی که روز گذشته به 1246.81 دلار صعود کرده بود که پایین‌ترین قیمت در یک ماه گذشته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت 0.3 درصد کاهش یافت و به 1251.90 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با 4.20 دلار یا 0.3 درصد کاهش، در 1255.40 دلار بسته شده بود.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش دلار در برابر یوان پس از اینکه دولت آمریکا روز سه‌شنبه تهدید کرد روی کالاهای وارداتی چین به ارزش 200 میلیارد دلار، تعرفه 10 درصدی وضع خواهد کرد، تحکیم شد. واشنگتن هفته گذشته تعرفه 25 درصدی را روی واردات چینی به ارزش 34 میلیارد دلار وضع کرد و پکن بلافاصله با اعمال تعرفه‌های مشابه روی محصولات آمریکایی به ارزش 34 میلیارد دلار واکنش نشان داد. سرمایه‌گذاران از این واهمه دارند که جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان به رشد اقتصاد جهانی آسیب وارد کند.
به گفته کمرون الکساندر، تحلیلگر تامسون رویترز، خبر بد برای طلا در خصوص ریسک‌های ژئوپلیتیکی این است که مسائل تجاری در حال حاضر روی قیمت‌ها تاثیر خود را گذاشته‌اند.

استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا _ اقیانوسیه در شرکت OANDA درباره روند طلا گفت: زمانی که ریسک جنگ تجاری تشدید می‌شود، سرمایه‌گذاران به دنبال پناهگاه مطمئن هستند و همواره طلا را به عنوان یک پوشش ریسک در اختیار دارند، اما زمانی که دلار آمریکا به دارایی جذاب‌تری تبدیل می‌شود، داشتن چنین دیدگاهی بسیار چالش برانگیز است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح 1247 دلار را شکسته و تا سطح حمایتی بعدی که در 1237 دلار قرار دارد عقب‌نشینی کند.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه‌شنبه 0.22 درصد کاهش یافت و به 799.02 تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.6 درصد کاهش یافت و به 15.95 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، به 940.40 دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد کاهش، 836.70 دلار معامله شد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت طلا و سکه، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران