تضمین تامین خوراک طرح دی پلیمر آریا با افزایش تولید پروپیلن

 معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اعلام کرد با افزایش تولید پروپیلن در کشور، خوراک مورد نیاز طرح دی پلیمر آریا به طور کامل تامین خواهد شد.

به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، رضا نوروززاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران ارشد این شرکت صبح امروز سه‌شنبه (26 تیرماه) از طرح دی پلیمر آریا در شهرستان خمین که تولیدکننده پلی پروپیلن با ظرفیت تولید 175 هزارتن خواهد بود بازدید کردند.

براساس این گزارش، این طرح هم‌اکنون 62 درصد پیشرفت دارد و پیش‌راه‌اندازی آن اوایل سال 98 خواهد بود. در فاز دوم این طرح، ظرفیت تولید آن 300 هزار تن افزایش می‌یابد.

برآورد اولیه سرمایه‌گذاری این طرح 350 میلیارد تومان بود، اما هم‌اکنون این برآورد حدود 750 میلیارد تومان است.

حمید کبیری، مدیر عامل طرح دی پلیمر آریا عمده‌ترین دغدغه آینده را تامین خوراک عنوان کرد و گفت: تجهیزات این واحد مطابق با اصول مهندسی در اروپا تهیه و نمونه آن در نروژ راه‌اندازی شده است. این طرح روزانه به هفت هزار بشکه پروپیلن نیاز دارد و امیدواریم در مواجهه با مشکل خوراک، شرکت ملی صنایع پتروشیمی به ما کمک کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در جریان این بازدید با بیان این‌که نیاز کشور به پلی پروپیلن بسیار زیاد است و افق آینده صنعت پتروشیمی افزایش تولید پروپیلن است،‌ اظهار کرد: جای هیچ‌گونه نگرانی در مورد تامین خوراک این طرح نیست و با توجه به این که واحد در حال احداث است موظف به تامین خوراک از طریق پتروشیمی شازند هستیم و با تسریع امور، امیدوارم به‌زودی شاهد افتتاح آن باشیم.

علی‌محمد بساق زاده، مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز تصریح کرد: تعداد زیادی واحد تولید کننده پروپیلن در کشور وجود دارد که می‌تواند خوراک این واحد را تامین کند. هر زمان که طرح دی آریا پلیمر وارد سرویس شد پروپیلن پتروشیمی شازند در اختیار شرکت دی پلیمر آریا قرار می‌گیرد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک  و پلیمر

نظرات کاربران