معاون وزیر صنعت از ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور برای احیای حداقل ۷۵۰۰ واحد صنعتی مشکل‌دار در سال‌ ۹۵ خبرداد و در عین حال گفت: وزیر صنعت بر احیای ۱۲ هزار واحد صنعتی مشکل‌دار تاکید کرده است.

احیای ۱۲ هزار واحد صنعتی مشکل‌دار با دستور نعمت‌زاده

علی یزدانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ابلاغیه امروز معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت در اقتصاد مقاومتی گفت: براساس ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد تا در سال‌جاری، رونق تولید و تعیین تکلیف ۷۵۰۰ واحد تولیدی مشکل‌دار با هدف فعال نمودن آنها را در دستور کار قرار دهد اما این بخشی از سیاست‌هایی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت برای سال‌جاری ابلاغ کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه وزارت صنعت به دقت برنامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را پیاده سازی خواهد کرد، افزود: البته با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت، هدف‌گذاری امسال این است که ۱۲ هزار واحد و طرح صنعتی مشکل‌دار به بهره‌برداری برسند که از این رقم، ۹ هزار واحد صنعتی در حوزه صنایع کوچک، ۱۰۰۰ واحد در حوزه صنایع متوسط و ۲ هزار طرح صنعتی هستند. بر این اساس قرار است که این واحدها خارج از برنامه معمول وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری برسند.

وی در تشریح مفهوم مشکل‌دار که در ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور اعلام شده است، تصریح کرد: این واحدها یا راکد بوده یا زیر ظرفیت، مشغول به تولید هستند؛ دلیل آن هم یا مشکل در سرمایه در گردش است یا معضل تکنولوژی، بازار یا حتی اختلاف میان شرکا را دارند اما عمده مشکل به تامین سرمایه در گردش و نبود بازار مناسب برای فروش محصولات باز می‌گردد. به همین دلیل پیش‌بینی شده در سال‌جاری ۱۰۰ هزار نفر در حوزه صنایع کوچک، آموزش ببینند.

یزدانی خاطرنشان کرد: به بهره‌برداری رساندن این ۱۲ هزار واحد و طرح صنعتی، نیاز به ۱۶ هزار میلیارد تومان منابع مالی دارد که منابع مورد نیاز تکمیل ۷۵۰۰ طرح صنعتی در ابلاغیه مذکور در دل همین رقم دیده شده است اما به هرحال ۱۲ هزار واحد صنعتی باید در سال جاری به بهره‌برداری برسند.

نظرات کاربران