بزرگترین دلال بازار مواد پلیمری

یکی از دلالان سرشناس مواد پلیمری می گوید: بزرگترین دلال بازار مواد پلاستیک در حال حاضر کارخانه داران هستند. الان دلال، مواد را با مشارکت کارخانه دار از بورس خرید می کند اما ۸۰ درصد سود برای کارخانه دار است و ۲۰ درصد را دلال برمی دارد.

دلالان زیادی در بازار مواد پلیمری فعالیت دارند که در مواقع بحرانی تلفن همه خاموش می شود.

یکی از دلالان سرشناس مواد پلیمری می گوید: یک نفری آمده از خودش یک نرخ دلاری درآورده که اصلا وجود خارجی ندارد. همین باعث شده همه ی بازار به هم بریزد.

من فکر می کنم اینها نمی خواهند بازار درست شود.

این واسطه مواد پلاستیک می افزاید: بزرگترین دلال بازار مواد پلاستیک در حال حاضر کارخانه داران هستند. الان دلال، مواد را با مشارکت کارخانه دار از بورس خرید می کند اما ۸۰ درصد سود برای کارخانه دار است و ۲۰ درصد را دلال برمی دارد.

البته این را در نظر داشته باش که بعضی از دلالان پر سابقه تولیدی هم دارند. برای آنها فروش مواد صد درصد سود است.

وقتی می پرسم به نظر شما رانت در بالا دست به نفع مصرف کننده است یا پایین دست می گوید: نظام سوبسیدی بارها در کشور شکست خورده است. قیمت باید در همه ی بخش ها واقعی شود. عرضه مواد پلاستیک با نرخ پایه ۴۲۰۰، ۴۳۰۰ بی معنی است. هیچ کدام از خریداران مواد پلاستیک از بورس محصول خود را براساس دلار ۴۲۰۰ نمی فروشند.

می شود خیلی راحت بازار را سامان داد اما این کار نظام بانکی و مالیاتی درست می خواهد که نداریم.

 

وی در ادامه می گوید: کد مواد پلاستیک قبل از این گرانی به درد نمی خورد. اوور بازار ۲۰، ۳۰ تومان بود. الان یک ماشین pet، ۲۵۰ میلیون تومان سود دارد. در مورد پت این را بگویم که عرضه کم است و مواد خارجی نرسیده، فصل هم فصل استفاده این محصول است. طبیعتا قیمت با این شرایط بالا می رود.

ایشان در مورد آینده بازار می گوید: چند روزی بازار التهاب دارد. مواد درست بارگیری نمی شد. چند روز دیگر چون قیمت زیاد بالا رفته ریزش می کند و مواد از انبارها بیرون می آید. امروز خرید و فروش زیاد نبود. بالاخره طلا را که نمی خواهند داخل نایلون بپیچند باید قیمت طوری باشد که بتوان با آن تولید کرد.

 این دلال سرشناس مواد پلاستیک در انتها می گوید: می دانم بعد از این مصاحبه تعزیرات دوباره به بنگاه ها حمله می کند ولی تاریخ و سابقه نشان داده با بگیرو ببند کاری درست نمی شود باید ساختار را اصلاح کرد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت طلا و سکه، قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران