یک منبع آگاه گفت: هیات تطبیق قوانین مجلس به تمام ایراداتی که دیوان محاسبات به الگوی قراردادهای جدید صنعت نفت گرفته شده حساس است و با جدیت تمام این ایرادات را بررسی خواهد کرد.

ایرادات دیوان محاسبات به الگوی جدید قراردادهای نفتی هم در هیات تطبیق بررسی می‌شود

این منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبر گزاری فارس بررسی محدود ایرادات در هیات تطبیق قوانین مجلس را دقیق ندانست و گفت: این هیات به تمام ایراداتی که دیوان محاسبات به الگوی قراردادهای جدید صنعت نفت گرفته حساس است و با جدیت تمام این ایرادات را بررسی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه پس از بررسی اشکالاتی که دیوان محاسبات به این متن گرفته، باید ایراداتی که از نظر امنیتی به الگوی جدید قراردادهای نفتی وارد است نیز مورد ارزیابی قرار گیرد، تصریح کرد: در صورت اصلاح و رفع این مشکلات هیات تطبیق نظر خود را به دولت می دهد تا هیات دولت متن جدیدی را برای این الگو تهیه و سپس برای تصویب به هیات تطبیق ارسال کند.

این منبع مطلع اظهار کرد: در صورتی که متن اصلاح شده فاقد هرگونه ایراد و اشکال باشد دولت می تواند این الگو را اجرایی کند.

به گزارش خبرنگار فارس وزیر نفت امروز از آغاز ارزیابی مقدماتی شرکتها برای حضور در میدان‌های نفت و گاز ایران در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی از اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: تا زمانی که پیش نویس این مدل از قرارداد نهایی نشود نمی‌توان مناقصه برگزار کرد.

وی درباره این که نخستین قرارداد با مدل جدید قراردادهای نفتی چه زمانی و با چه شرکتی امضا می شود، اظهار کرد: هنوز نمی توان گفت با چه شرکتی و چه زمانی امضا می شود و باید پیش نویس قرارداد نهایی شود.

زنگنه با بیان این که ارزیابی مقدماتی شرکتها برای حضور در میدانهای نفت و گاز ایران در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی از اردیبهشت ماه آغاز می شود درباره زمان نهایی شدن آنها اظهار داشت: بخشی از این موضوع که درباره اجماع سازی شرایط عمومی قراردادهاست به احتمال زیاد اواخر اردیبهشت ماه و یا اوایل خردادماه حل می شود.

وی با اشاره به این که پس از حل شدن شرایط عمومی قراردادها، باید پیش نویس آن نیز نهایی شود، تصریح کرد: تا زمانی که پیش نویس مدل جدید قراردادهای نفتی نهایی نشود نمی توان مناقصه برگزار کرد.

وزیر نفت مدل جدید قراردادهای نفتی را همان بیع متقابل با برخی تغییرات عنوان و تاکید کرد: ما در این قراردادها با اجماع جلو می رویم و نمایندگان نیز در این زمینه اختیار را به دولت دادند.

نظرات کاربران