تبریز - دبیر اجرایی نخستین سمینار شیمی کاربردی ایران از برگزاری این سمینار در دانشگاه تبریز خبر داد.

نخستین سمینار شیمی کاربردی ایران در دانشگاه تبریز برگزار می شود

محمود زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نخستین سمینار شیمی کاربردی ایران در تبریز برگزار می شود، اظهار کرد: این سمینار اول و دوم  شهیریور ۹۵ در دانشکده شیمی دانشگاه تبریز برگزار می شود.

 وی ادامه داد :امروزه آموزشهای علمی کاربردی بدلیل ماهیت خاص خود و تأکید بر جنبه های کاربردی از اهمیت ویژه و استراتژیک برخوردارند و پیشرفت های اخیر ایران در توسعه کارخانجات مادر مانند پتروشیمی، پالایشگاه، صنایع پلاستیکی، صنایع غذایی و دارویی نیز توجه خاص به رشته های کاربردی مانند شیمی کاربردی را می طلبد.

دبیر اجرایی نخستین سمینار شیمی کاربردی ایران این سمینار را  بستر مناسبی جهت همفکری و مشارکت علمی استادان، پژوهشگران، دانشجویان، صاحبان صنایع و تمامی علاقه مندان به شیمی با تاکید بر حوزه های کاربردی آن عنوان کرد.

وی تصریح کرد: شیمی کاتالیست، شیمی و فناوری پلیمر، صنایع شیمیایی و نوآوری های صنعتی، شیمی و صنایع دارویی، فیتوشیمی، کاربرد شیمی در صنایع غذایی، تصفیه آب و پساب، شیمی و فناوری رنگ، کاربرد شیمی در انرژی های تجدید پذیر، کاربرد شیمی در حفاظت محیط زیست، کاربرد نانو فناوری در صنایع شیمیایی، شیمی صنایع نفت و پتروشیمی، الکتروشیمی صنعتی و خوردگی، شیمی و فناوری چرم، مدلسازی و شبیه سازی فرایندهای شیمیایی، ایمنی در شیمی و صنایع شیمیایی از محور های این همایش است.

زارعی  با اشاره به اینکه مهلت ارسال مقالات ۲۰ اردیبهشت سال جاری است، گفت: انجمن شیمی ایران و دانشگاه تبریز از حامیان این همایش هستند و علاقمندان می توانند به دو شیوه ثبت نام بدون تاخیر تا ۱۰ تیر و با تاخیر تا ۲۴ تیر ۹۵ ثبت در آن نام کنند.

نظرات کاربران