جلسه انجمن ملی با انجمن کارفرمایی پتروشیمی ‌به‌میزبانی اتاق ایران؛

جلسه انجمن ملی صنایع پلاستیک، برای حل مشکلات عرضه مواد اولیه

روزگذشته اتاق بازرگانی ایران میزبان نمایندگان کارفرمایی و تولیدکنندگان صنایع تکمیلی بود تا با توجه به مشکلات پیش‌ آمده در عرضه مواد اولیه صنایع تکمیلی حوزه پتروشیمی پیشنهاداتی برای رفع این موانع مطرح و بررسی کند.

در این جلسه اعضای هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک گزارشی از وضعیت عرضه و تقاضا ارائه کردند که طبق این گزارش، عرضه پتروشیمی‌‌ها حدود ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است ضمن این که این روند کاهشی در چند هفته گذشته شدت بیشتری نیز به خود گرفته است. و طبق برخی بررسی‌ها، این رقم به حدود ۲۰ درصد رسیده است. 

برهمین مبنا اعضای هیات مدیره انجمن ملی خواسته اصلی خود را در این جلسه، افزایش عرضه به میزان ۲۰ درصد اعلام کرد. ضمن این که این افزایش عرضه بایستی در گرید‌هایی خاصی متمرکز شود که در حال حاضر با مشکل مواجه شده‌اند، همچنین شفافیت عرضه وجود داشته باشد و بیان شود که مبنای محاسبه هر مقدار عرضه به چه صورت است. نمایندگان پتروشیمی‌ها و کارفرمایی نیز تاکید کردند که افزایش ۲۰ درصدی در گریدهای خاص، قابل اجرا نیست. به عنوان مثال در گرید PET هیچ صادراتی وجود نداشته و همه تولیدات پتروشیمی در بورس عرضه می‌شود و البته ظرفیت افزایش تولید را هم ندارند اما اگر موردی مشاهده شد که عرضه از کف تعیین شده پایین‌تر بود، جهت پیگیری به انجمن کارفرمایی اطلاع داده شود. در پایان، مقرر شد که تصمیم گیری در خصوص بحث افزایش عرضه‌ها به هیات رئیسه اتاق بازرگانی محول گردد.

انجمن ملی همچنین درخواست داشت که به عضویت ستاد تنظیم بازار درآمده تا نماینده صنایع تکمیلی نیز در این ستاد حضور داشته تا نظرات تولیدکنندگان نیز در تصمیم‌گیری‌ها اعمال شود.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران