رشد شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس با شیب تند

امروز بار دیگر از ابتدای باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی با شیب تندی شروع به رشد کرد و در نهایت با ۲۷۱۸ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۱۳۷ هزار و ۷۰۳ واحدی رسید.

امروز نیز بازار سهام شاهد رشد قیمت در گروه فلزات اساسی، نفت و کانه‌های فلزی بود. کارشناسان معتقدند علت اصلی نوسانات بورس تهران قیمت دلار در بازار آزاد است.

 امروز بار دیگر از ابتدای باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی با شیب تندی شروع به رشد کرد و در نهایت با ۲۷۱۸ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۱۳۷ هزار و ۷۰۳ واحدی رسید. در عین حال شاخص کل هم‌وزن با ۲۱۶ واحد رشد به رقم ۱۹ هزار و ۹۰۶ واحدی دست یافت.

شاخص آزاد شناور نیز با ۳۳۱۸ واحد رشد به رقم ۱۴۴ هزار و ۴۰۴ واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۲۷۱۷ و ۲۰۰۲ واحد رشد کردند. فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر یک به ترتیب ۴۲۷، ۲۹۲، ۲۴۷ و ۲۴۷ بیشترین تاثیر را روی افزایش شاخص‌های بازار داشتند. در طرف مقابل شرکت ارتباطات سیار ایران، فولاد خراسان، مخابرات ایران و نفت سپاهان هر یک به ترتیب با ۸۴، ۴۶، ۴۲ و ۳۰ واحد تاثیر کاهنده در روند کاهشی بازار نقش داشتند.

روز گذشته شاهد افزایش قیمت سهم‌های فلزات اساسی و محصولات شیمیایی بودیم. امروز نیز روند قیمت‌ها در گروه فلزات اساسی افزاینده بود و در سهم فولاد مبارکه اصفهان که جزو تاثیرگذارترین نمادهای معاملات امروز بود، صف خرید را شاهد بود. همچنین ملی صنایع مس ایران نیز در مقاطعی با صف خرید همراه شد.

از دیگر گروه‌هایی که با افزایش قیمت و صف خرید همراه بودند، می‌توان به گروه استخراج کانه‌های فلزی اشاره کرد که در نوسانات بازار نیز تاثیر بسزایی داشتند. در این گروه معدنی و صنعتی گل گهر در ساعاتی از معاملات با صف خرید همراه شد.

امروز فرآورده‌های نفتی، شاهد رشد قیمت سهم‌ها بودند اما تعداد زیادی از خودرویی‌ها با افت قیمت مواجه شدند. در عین حال نفت سپاهان که در کاهش شاخص تاثیر بسزایی داشت، امروز با صف فروش همراه شد و ۵ درصد در قیمت آخرین معامله افت را تجربه کرد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۷۲۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

در فرابورس ایران شاخص کل ۱۸ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۵۵ رسید. ارزش کل معاملات این بازار تا رقم ۴۶۴ میلیارد تومان بالا رفت و حجم معاملات به ۷۲۱ میلیون سهم و اوراق مالی دست یافت.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار، قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران