افزایشی شدن قیمت طلا و سکه و تاثیر برکناری وزیر اقتصاد

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به افزایشی شدن قیمت طلا و سکه و تاثیر برکناری وزیر اقتصاد بر این موضوع بیان کرد: اختیار استیضاح در دست نمایندگان مجلس است اما همه این موارد بدون تاثیر بر این فلز گرانبها و ارز نیست. موارد این‌چنینی اثر اولیه بر فلز طلا دارد.

ابراهیم محمدولی درباره آخرین قیمت‌های بازار طلا تا لحظه ارسال این خبر اظهار کرد: هر قطعه قیمت سکه تمام طرح جدید سه میلیون و ۹۲۵ هزار تومان، سکه طرح قدیم سه میلیون و ۴۷۰ هزار تومان، نیم‌سکه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و ربع سکه ۹۲۵ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه قیمت جهانی هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۰۴ دلار است، گفت: قیمت سکه یک گرمی ۵۰۰ هزار تومان، یک مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۳۰۰ تومان، یک مثقال طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۷۵۰ تومان و یک گرم طلای ۱۸ عیار ۲۹۸ هزار و ۷۵۰ تومان در بازار تعیین شده‌ است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به افزایشی شدن قیمت طلا و سکه و تاثیر برکناری وزیر اقتصاد بر این موضوع بیان کرد: اختیار استیضاح در دست نمایندگان مجلس است اما همه این موارد بدون تاثیر بر این فلز گرانبها و ارز نیست. موارد این‌چنینی اثر اولیه بر فلز طلا دارد، در واقع تاثیر ۱۰۰ درصدی ندارد اما اثرگذار است، زیرا حساسیت خاصی بر فلز طلا وجود دارد که باید با ملاطفت درباره آن صحبت شده و نظر داده شود.

ظواهر امر از افزایش قیمت طلا خبر می‌دهند

محمدولی درباره پیش‌بینی خود از بازار روزهای آینده طلا و سکه اظهار کرد: امیدواریم افزایش قیمت نباشد، اما احساسمان این است که با این وضعیت ممکن است افزایش قیمت داشته باشیم. ما دوست داریم در بازار آرامش باشد و قیمت این اندازه نوسان نداشته باشد اما ظاهر امر خیلی اینطور نشان نمی‌دهد.

وی با اشاره به عرضه و تقاضا در حوزه طلا و سکه بیان کرد: در بحث سکه و طلاهای آب‌شده تقریبا تقاضا هست. در بحث مصنوعات شاید سه، چهار درصد مراجعه‌کننده و خریدار بوده که به مرور جا می‌افتد، اما هنوز به آن عدد مطلوبی که باید برسد، نرسیده و رونق خود را از دست داده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر همچنین خاطرنشان کرد: اگر رونق خریداری و داد و ستد در بحث مصنوعات طلا انجام شود، نشان‌دهنده رونق تولید و مجموعه اقتصاد است. وقتی مردم در بحث خرید طلا و مصنوعات ورود پیدا کنند، نشان‌دهنده‌ی این است که حال و روزشان روزبه‌روز بهتر می‌شود.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت طلا و سکه

نظرات کاربران