صدور مجوز برای افزایش 7.5 تا 9.5 میلیون تومانی قیمت خودروها

محمد شریعتمداری در نشست مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس، خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان افزایش 7.5 میلیون تومانی و خودروهای بالای 45 میلیون، 9.5 میلیون تومان افزایش قیمت خواهند داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از حذف شورای رقابت از فرایند قیمت‌گذاری خودرو خبر داد و گفت: از این پس ستاد تنظیم بازار همراه با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مسئولیت نظارت بر بازار خودرو را بر عهده خواهند داشت. 

محمد شریعتمداری در نشست مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس، خودروهای کمتر از 45 میلیون تومان افزایش 7.5 میلیون تومانی خواهند داشت. همچنین خودروهای بالای 45 میلیون، 9.5 میلیون تومان افزایش قیمت خواهند داشت. خط تولید خودروهای پرتیراژ مشکلی ندارد و به محض دریافت قطعه، خودروهای ناقص تکمیل می‌شوند و وارد بازار خواهند شد. این تصمیمات در حالی در جلسه دیروز عصر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گرفته شد، که شورای رقابت با برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضای خود، صدور مجوز افزایش قیمت خودرو را به دلیل نبود مستندات و استعلام‌های مربوطه از سوی بانک مرکزی به تعویق انداخته بود.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

نظرات کاربران