بر اساس پیش بینی یک تحلیلگر اقتصادی؛

روند نزولی قیمت طلا کاملا موقتی خواهد بود

یک تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت نرخ بهره واقعی و ارزش دلار آمریکا خواهد بود. شاید قیمت طلا در ماه سپتامبر تا سطح 1130 دلار در هر اونس با کاهش روبرو شود ولی مطمئن هستم که این روند نزولی کاملا موقتی است.

به نقل از کیتکو نیوز ، بوریس مکانیک رضایی تحلیلگر ارشد موسسه متال بولتن گفت: این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت باز هم با کاهش بیشتری روبرو شود و حتی تا سطح 1160 دلار در هر اونس کاهش یابد ولی چشم انداز بلندمدت قیمت طلا کاملا روشن و درخشان است.

بر اساس این گزارش وی افزود: آمارهای جدید اشتغال و دستمزد آمریکا فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. این آمارها موجب تقویت ارزش دلار شده است.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت نرخ بهره واقعی و ارزش دلار آمریکا خواهد بود. شاید قیمت طلا در ماه سپتامبر تا سطح 1130 دلار در هر اونس با کاهش روبرو شود ولی مطمئن هستم که این روند نزولی کاملا موقتی است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده با رشد فزاینده تقاضای فصلی و کاهش ارزش دلار آمریکابار دیگر با روند صعودی روبرو خواهد شد.

تقاضای کشورهای در حال توسعه و نوظهور به خصوص چین و هند نیز عامل مهمی برای رشد قیمت جهانی طلا خواهد بود.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار، قیمت طلا و سکه


 

نظرات کاربران