وابستگی شرکت‌های کره‌ای به نفت ایران

سفیر کره‌جنوبی گفت: بسیاری از شرکت‌های کره‌ای به نفت ایران وابسته هستند، همین‌طور صنایع شیمیایی و پتروشیمی کره از کمبود نفت ایران متضرر می‌شوند. ما در حال مذاکره با امریکا هستیم که بتوانیم معافیت‌های لازم را برای ادامه خرید نفت از ایران کسب کنیم.

سفیر کره‌جنوبی در دیدار با معاون امور بین‌الملل اتاق تهران تاکید کرد که شرکت‌های کره‌ای روابط تجاری و اقتصادی خود را با وجود مشکل سخت تحریم‌ها، با بنگاه‌های ایرانی قطع نکرده‌اند. «یو جانگ هیان»، سفیر کره‌جنوبی با اشاره به مسائلی که اخیراً در رابطه با همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور مطرح شده است، گفت: واقعیت این است که شرکت‌های کره‌ای علاقه‌مند به کار در ایران هستند و می‌خواهند به روابط تجاری و اقتصادی خود با ایران ادامه دهند، البته مشکل تحریم‌های یکجانبه امریکا وجود دارد اما اخباری که اخیراً مبنی بر قطع روابط تجاری شرکت‌های کره‌ای با ایران در رسانه‌ها به چشم می‌خورد بی‌اساس و جعلی است زیرا شرکت‌های کره‌ای همچنان به همکاری تجاری خود ادامه می‌دهند. او ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های کره‌ای به نفت ایران وابسته هستند، همین‌طور صنایع شیمیایی و پتروشیمی کره از کمبود نفت ایران متضرر می‌شوند. ما در حال مذاکره با امریکا هستیم که بتوانیم معافیت‌های لازم را برای ادامه خرید نفت از ایران کسب کنیم.

در ادامه این نشست معاون امور بین‌الملل اتاق تهران نیز با اشاره به شایعات مربوط به توقف همکاری شرکت‌های کره‌ای با بنگاه‌های ایرانی، گفت: البته ما اطلاع داریم تعدادی از شرکت‌های کره‌ای روابط خود را با ایران کاهش داده‌اند اما همچنان در پی حفظ روابط هستند.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت نفت و سوخت

 

نظرات کاربران