کشف صد تن مواد پتروشيمي در انبار شورآباد

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در حاشیه نشست با مدیران شرکت‌های پتروشیمی پیرامون مصوبات جلسه اظهار کرد: حدود دو، سه هفته پيش در شورآباد انباري كه صد تن مواد پتروشيمي در آن نگهداري مي‌شد را كشف كرديم كه همان لوازمي بود كه به قيمت مصوب دولتي خريداري و نگه داشته بودند تا به قيمت آزاد بفروشند.

عباس جعفري دولت‌آبادي، دادستان تهران در حاشيه نشست با مديران شركت‌هاي پتروشيمي گفت: حدود دو، سه هفته پيش در شورآباد انباري كه صد تن مواد پتروشيمي در آن نگهداري مي‌شد را كشف كرديم كه همان لوازمي بود كه به قيمت مصوب دولتي خريداري و نگه داشته بودند تا به قيمت آزاد بفروشند. بنابراين يكي از علل عمده‌اي كه مطرح شد افزايش تقاضا از سوي اين شركت‌ها بود كه اين موضوع را شركت‌هاي پتروشيمي بايد مديريت كنند.

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا براي شركت‌هاي پتروشيمي نيز پرونده‌اي تشكيل شده است يا خير، افزود: در گذشته گزارش‌هايي داشتيم كه پرونده‌هاي آنها آماده ارسال به دادگاه است، در مورد شركت‌هاي جديد هنوز گزارش رسمي به ما ارايه نشده براي همين توضيح خواستيم و وقتي پرونده مربوط به سايت بهين ياب تشكيل و انباري در شورآباد كشف شد، پرونده‌اي در رابطه با كشف اين مواد در شعبه ويژه دادستاني تشكيل شده تا بررسي شود چگونه اين مواد در حالي كه پتروشيمي‌هاي داخلي آن را عرضه مي‌كنند از انبارهاي شورآباد سردرآورده است.

وي با بيان اينكه تعدادي در رابطه با اين پرونده تعقيب شدند كه تحقيقات ادامه دارد، اضافه كرد: پرونده شامل دو بخش است كه اول در بخش سايت بهين ياب است كه تاييد مي‌كند و بخش ديگر مربوط به اين است كه چگونه وقتي اين مواد در بورس كالا عرضه شده‌اند سر از انبارهاي شورآباد و اطراف تهران درآورده‌اند.

دادستان تهران خاطرنشان كرد: يك پرونده سنگين و مفصل در مورد شركت‌هاي گذشته وجود دارد كه از سال ۹۲ تشكيل شده كه اميدواريم در هفته آينده كيفرخواست آن صادر شود.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران