انبارهای شرکت های پتروشیمی مملو از مواد / پیگیری وزارت کشور برای رفع این مشکل

این روزها شاهد اطلاعیه های متعددی هستیم که از سوی شرکت های پتروشیمی منتشر می شود. محتوای اطلاعیه ها مشترک است. پتروشیمی ها به خریداران محصولات خود می گویند بار خود را تحویل بگیرید. گزارش های متعدد نشان می دهد انبارهای شرکت های پتروشیمی مملو از مواد شده است.

مدیر بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس می گوید: عدم تحویل به موقع مواد اولیه به واحدهای پایین دستی در بورس کالا ناشی از مشکلات بارگیری و حمل و نقل ترابری است که با تلاش وزارت کشور و نهادهای دست اندرکار، این مشکل در حال پیگیری و رفع شدن است.
محمد عبدالرزاقی، پیرامون دپوی مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دست در خیابان‌های اطراف مجتمع پتروشیمی تندگویان تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی تندگویان به دلیل نوع طراحی اولیه در زمان احداث و با هدف ارسال محصولات به مقاصد صادراتی از فضای اندکی برای انبار محصولات برخوردار بوده و حداکثر ظرفیت پذیرش آن فقط برای 10 روز پاسخگو است.
وی افزود: مجتمع تندگویان از ساختار متراکم و یکجا برخوردار است و روزانه 1200 جانبو مملو از محصول پتروشیمی در آن تولید می‌شود، بر این اساس با توجه به ظرفیت محدود انبار به طور طبیعی نگهداری محصولات به فضای بیرون از انبار کشیده می‌شود.
این مقام مسئول در برابر پرسش مبنی بر اینکه چرا مجتمع‌های پتروشیمی از ناوگان حمل و نقل معینی برای تحویل کالا به مشتریان و رفع مشکلات ایجاد شده در بورس کالا برخوردار نیستند، پاسخ داد: فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا بر اساس تحویل کالا در درب کارخانه تعریف شده و از سال‌های گذشته به دلیل حضور شرکت‌های باربری متعدد نیازی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه احساس نمی‌شده است.
به گفته وی بر اساس استاندارد عرضه کالا باید کالای عرضه شده در بورس در درب کارخانه تحویل داده شود و برنامه‌ریزی دیگری برای باربری وجود ندارد، بر این اساس کنترل حمل و نقل کالا از عهده مجتمع پتروشیمی خارج است.
در گذشته نیز مشتریان از سیاست تحویل کالا درب کارخانه رضایت داشتند و از طریق وسائط نقلیه سنگین اقدام به حمل بار خود می‌کردند. به طور طبیعی اگر حمل و نقل کالا از سوی مجتمع‌های پتروشیمی صورت می‌گرفت، شاید تصمیم‌گیری بر سر حل مشکل راحت تر انجام می‌شد.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران