سرپرست شرکت نمایشگاههای بین المللی از یورو ۵۲۰۰ تومانی رونمایی کرد

عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران گفت: به رغم خروج آمریکا از برجام و برخی مشکلاتی که بر سر راه تعامل شرکت‌های بین‌المللی با ایران به وجود آمده است، هیچ نمایشگاهی از تقویم نمایشگاههای بین‌المللی کشور حذف نشده و همه آنها مطابق با برنامه، در جریان برگزاری هستند.

عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی ج.ا.ایران با بیان اینکه نرخ ارز دولتی برای حضور شرکتهای خارجی در نمایشگاههای ایران، در نظر گرفته شده است، گفت: خروج ترامپ از برجام، حضور خارجی‌ها را کمرنگ نکرد.

عباس قبادی گفت: به رغم خروج آمریکا از برجام و برخی مشکلاتی که بر سر راه تعامل شرکت‌های بین‌المللی با ایران به وجود آمده است، هیچ نمایشگاهی از تقویم نمایشگاههای بین‌المللی کشور حذف نشده و همه آنها مطابق با برنامه، در جریان برگزاری هستند.

ایشان افزود: به موازات این برنامه، در حوزه داخلی نیز حدود ۶۰ درصد از نمایشگاههای بین‌المللی با حضور نمایندگی‌ شرکت‌های خارجی در ایران برگزار می‌شود و به جز نفت و برخی موارد دیگر که نمایشگاههای بین‌المللی به شمار می‌روند و بسیار هم تخصصی هستند، در مابقی نمایشگاهها، غالبا شرکتهای ایرانی به عنوان نمایندگان کمپانی‌های خارجی حضور دارند که بر این اساس تلاش شده تا حضور آنها در نمایشگاهها حفظ شود.

وی تصریح کرد: در این میان تسهیلاتی نیز در نظر گرفته شده تا این شرکتها بتوانند به لحاظ پرداخت‌های ریالی و ارزی دچار مشکل نشوند و کمتر به سمت دریافت ارز از بازار آزاد، گرایش پیدا کنند. این در حالی است که ما یک نرخ دولتی مطابق با مصوبات قانونی داریم که هزینه حضور در نمایشگاهها برای شرکتهای خارجی به صورت ارزی دریافت شود. بر این اساس، با توجه به نوسانات اخیر ارزی، مصوب شده تا به ازای هر یورو، ۵۲۰۰ تومان از شرکت‌کنندگان خارجی که دارای نمایندگی در ایران هستند آن هم به صورت ریالی دریافت کنیم؛ این امر نوسانات نرخ ارز را برای شرکت‌کنندگان کاهش خواهد داد.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران