عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت؛

روند کاهش نرخ ارز در بازار همچنان ادامه خواهد داشت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مردم نباید فریب حباب نرخ ارز را خورده و نسبت به سرمایه گذاری در آن اقدام کنند، گفت: روند کاهش نرخ ارز در بازار همچنان ادامه خواهد داشت تا ساماندهی نرخ ها نیز رخ دهد.

عزت الله یوسفیان ملا بر ضرورت یکسان سازی نرخ خرید و فروش ارز در صرافی ها و بانک ها تاکید کرد و گفت: متفاوت بودن نرخ خرید و فروش ارز، خود بر نابسامانی وضعیت بازار دامن می زند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نابسامانی بازار ارز همه قیمت ها را در بازار تحت تاثیر قرار داده است، افزود: در حال حاضر قیمت های مطرح شده برای خرید و فروش ارز اقتصادی نبوده از اینرو تجدیدنظر در آن لازم است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت ارز در حال حاضر متاثر از عوامل سیاسی بوده و از واقعیت به دور است، تصریح کرد: اگر قیمت ارز اقتصادی بود یعنی معادلات اقتصادی به نرخ های متفاوت منجر می شد، امکان کاهش آن ممکن نبود اما چون این نرخ ها متاثر از مبادلات سیاسی است حباب آن محسوس تر است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دولت اعتقاد به نرخ دلار در کانال کمتر از ٨ هزار تومان دارد، گفت: دولت وقتی به این نرخ معتقد است نباید نسبت به خرید و فروش آن بیش از ٨ هزار تومان اقدام کند.

یوسفیان ملا با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند نرخ های موجود در بازار نرخ واقعی دلار نیست، تصریح کرد: این نرخ های حبابی شاید تا مدتی تداوم داشته باشد اما مردم باید بدانند که در نتیجه بازگشت به نرخ واقعی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه مردم نباید فریب حباب نرخ ارز را خورده و نسبت به سرمایه گذاری در آن اقدام کنند، گفت: با توجه به پیش بینی ها نرخ ارز باز هم کاهش خواهد داشت از اینرو سرمایه گذاری در این حوزه به صرفه نیست. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور آور شد: روند کاهش نرخ ارز در بازار همچنان ادامه خواهد داشت تا ساماندهی نرخ ها نیز رخ دهد.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران