آغاز ساخت طرح تولید CO پتروشیمی‌کارون به‌ منظور حل‌مشکل تامین خوراک

سرپرست برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اعلام اینکه منظور تامین کامل و پایدار خوراک CO پتروشیمی کارون ساخت یک واحد تولید CO در داخل این مجتمع پتروشیمیایی آغاز شده است، تصریح کرد: این پروژه تا پایان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

«سیدعلی حسینی» با اشاره به زیر طرفیت تولید کردن پتروشیمی کارون به عنوان تنها مجتمع تولیدکننده محصولات زنجیره ایزوسیانات در صنعت پتروشیمی ایران، گفت: یکی از دلایل زیر ظرفیت فعالیت کردن پتروشیمی کارون تامین خوراک CO از پتروشیمی فن‌آوران است.

سرپرست برنامه‌ریزی و توسعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اعلام اینکه منظور تامین کامل و پایدار خوراک CO پتروشیمی کارون ساخت یک واحد تولید CO در داخل این مجتمع پتروشیمیایی آغاز شده است، تصریح کرد: هم اکنون ساخت این واحد پیشرفت مطلوبی داشته و مطابق با برنامه زمان بندی پیش بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گفته این مقام مسئول با ساخت واحد جدید CO مشکل تامین خوراک پتروشیمی کارون به حداقل کاهش می‌یابد.

گفتنی است، پتروشیمی کارون به عنوان تنها مجتمع تولید ایزوسیانات‌های صنعت پتروشیمی کشور از ظرفیت تولید سالانه 40 هزار تن محصول پلیمری MDI و 40 هزار تن TDI برخوردار بوده که با تامین کاتالیست هم اکنون تولید محصول MDI به شرایط پایداری رسیده است.

یکی از مهمترین خوراک های مصرفی واحد TDI پتروشیمی کارون CO به میزان حدود 25 هزار تن در سال بوده که از سوی پتروشیمی فن آوران تامین می‌شود.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران