افزایش سرمایه گذاری در بازار طلا

استراتژیست برجسته موسسه آر جی او فیوچرز بر این باور است که طلا با شکستن سطح مقاومتی ۱۲۵۰ دلاری می تواند سرمایه گذاران زیادی را به سمت خود جلب کند.

به نقل از کیتکو نیوز ، فیل استریبل استراتژیست برجسته موسسه آر جی او فیوچرز گفت: مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده لحن بیانیه نشست دسامبر فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان معاملات هفته گذشته بار دیگر با افزایش روبرو شده و به مرز 1250 دلار رسیده است. وی افزود: این احتمال وجود دارد که طلا بتواند سطح مقاومتی 1250 دلاری را بشکند و در این صورت سرمایه گذاران بیشتری برای خرید طلا تشویق خواهند شد.

سین لاسک مدیر موسسه سرمایه گذاری والش تریدینگ نیز گفت: اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1250 دلاری را بشکند، سطح مقاومتی بعدی برای طلا 1265 تا 1270 دلار خواهد بود. اگر تنش های تجاری بین آمریکا و چین نیز حل و فصل شود این مساله می تواند به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت جهانی طلا باشد.

آمریکا و چین اخیرا توافق کرده اند تا 90 روز آینده اعمال هرگونه تعرفه تجاری جدید را متوقف کنند و به یک توافق تجاری جدید دست پیدا کنند. برخی تحلیلگران نیز معتقدند که قیمت 1255 دلار یک سطح مقاومتی بسیار سخت برای طلا در شرایط کنونی خواهد بود.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار، قیمت طلا و سکه

نظرات کاربران