دستگیری باند جدیدی از اخلالگران بازار محصولات پتروشیمی و مواد پلاستیکی

معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی از دستگیری باند ایجاد اختلال شدید در بازار محصولات پتروشیمی و مواد پلاستیکی در تبریز خبر داد و اظهار کرد: در این باند، بیش از 80 هزار تن به جای واحدهای تولیدی، به سه برابر قیمت در بازار سیاه فروختند و این گروه عامل افزایش 300 درصدی قیمت در بازار پلاستیک و واحدهای وابسته به این صنعت بودند.

یوسف‌زاده در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی از دستگیری باند ایجاد اختلال شدید در بازار محصولات پتروشیمی و مواد پلاستیکی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این باند مواد اولیه را از بورس به اسم واحدهای تولیدی خریداری می‌کرد و به جای واگذاری به واحدها، در بازار ثانویه با قیمت چند برابر به فروش می‌رساند.

وی با بیان اینکه مواد پتروشیمی با مجوز 363 واحد به نام تأمین مواد اولیه خریداری شده است، افزود: به دلیل نبود نظارت، این محصولات پتروشیمی به جای تأمین مواد اولیه این واحدها، به 308 خریدار فروخته شده که اصلاً تولیدکننده نبودند، بلکه دلال بودند.

معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات آذربایجان شرقی در این باند، بیش از 80 هزار تن به جای واحدهای تولیدی، به سه برابر قیمت در بازار سیاه فروختند خاطر نشان کرد: این گروه عامل افزایش 300 درصدی قیمت در بازار پلاستیک و واحدهای وابسته به این صنعت بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در صنعت نقره یکی از قطب‌های کشور است، افزود: در این حوزه نیز معاونت اقتصادی اداره کل اطلاعات 9 نفر مختل کننده بازار و قاچاقچی دستگیر شدند که کمر تولیدکنندگان داخلی را با قاچاق از چین شکستند.

یوسف‌زاده با بیان اینکه این گروه از چین، نقره را به صورت قاچاقی وارد می‌کرد و به اسم کالای ایرانی، کالای آماده را می فروختند، تاکید کرد: در استان در حوزه نظارت بر بازار فروش و توزیع ضعف داریم و باید نظارت را افزایش دهیم.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران