به غیر از «استایرن بوتادین رابر روشن ۱۵۰۲»

تمامی معاملات تالار پتروشیمی به غیر از «استایرن بوتادین رابر روشن ۱۵۰۲» به قیمت پایه معامله شدند

روز گذشته در میان معاملات بورس کالا، پر‌ارزشترین معامله به «استایرن بوتادین رابر روشن ۱۵۰۲» پتروشیمی بندرامام به میزان حدودی ۶٫۲ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود حدود چهار درصد رشد قیمت داشته است.

روز شنبه (یکم دی)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۴۳ میلیارد تومان داشتند که در ۱۲۳ قرارداد منعقد شدند. از این حجم، حدود ۳۹ میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق داشت. همچنین، تالار پتروشیمی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۳۰٫۵ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

در میان معاملات بورس کالا، پر‌ارزشترین معامله به «استایرن بوتادین رابر روشن ۱۵۰۲» پتروشیمی بندرامام به میزان حدودی ۶٫۲ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۱۲هزار و ۵۸۴ تومان و حدود یک درصد (۰٫۰۲) رقابت نسبت به قیمت پایه معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود حدود چهار درصد رشد قیمت داشته است.

گفتنی است، امروز عرضه و معامله ای در تالار صنعتی و نیز فراورده های نفتی انجام نشد.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

طی این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز دو هزار و۲۷۶ تن مواد شیمیایی، یک هزار و ۶۴۹ تن مواد پلیمری و ۲۰ تن گوگرد معامله شد.

در این روز تمامی معاملات تالار پتروشیمی به جز «استایرن بوتادین رابر روشن ۱۵۰۲» پتروشیمی بندرامام به قیمت پایه معامله شدند.  این محصول همچنین پر‌ارزشترین معامله این تالار به میزان حدودی ۶٫۲ میلیارد تومان بود. «استایرن بوتادین رابر روشن ۱۵۰۲» پتروشیمی بندرامام با قیمت کیلویی ۱۲هزار و ۵۸۴ تومان و ۰٫۰۲  درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم ۵۰۰ تن معامله شداین محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۲۴ آذر ماه حدود چهار درصد رشد قیمت داشته است.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «اسید نیتریک» شرکت‌ پتروشیمی کارون به ارزش ۱۵ میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی ۷۵۰ تومان در حجم ۲۰ تن فروخته شد.

شایان ذکر است، یک هزار و ۶۰۰ تن قیر و ۲۰۰ تن عایق رطوبتی هم در تالار صادراتی بورس کالای ایران به فروش رسید.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران، نیز امروز میزبان دادوستد ۸ هزار تن گندم خوراکی بود.

با ارزشترین محصول این تالار به «گندم دورم» آذربایجان شرقی به میزان حدودی سه میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت کیلویی ۹۵۶ تومان و ۶ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم سه هزار تن معامله شد.

کم‌ارزشترین محصول این تالار هم به «گندم خوراکی» آذربایجان غربی به میزان حدودی ۹۶۷ میلیون تومان تعلق داشت. این محصول هم امروز به قیمت کیلویی ۹۶۷ تومان و ۷ درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۱۰۰۰ تن معامله شد.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران