اعلام سقف معافیت مالیاتی در قالب لایحه بودجه سال ۱۳۹۸

دولت سقف معافیت مالیاتی سالانه را در قالب لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، دویست و هفتاد و شش میلیون ریال اعلام و براین اساس سقف معافیت مالیاتی ماهانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در قالب لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، دولت سقف معافیت مالیاتی سالانه را دویست و هفتاد و شش میلیون ریال اعلام کرد. به این ترتیب سقف معافیت مالیاتی ماهانه دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.این سقف نسبت به پیش بینی صورت گرفته در قانون بودجه سال جاری تغییری نکرده است.

در تبصره ۶ لایحه پیشنهادی دولت آمده است: سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده ٨٤ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ٤/١٢/١٣٦٦ و اصلاحات بعدی آن در سال ١٣٩٨ سالانه مبلغ دویست و هفتاد و شش میلیون ریال تعیین می‌شود. نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق‌العاده و کارانه به استثنای تبصره‌های ١ و ٢ ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با رعایت ماده (۵) قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی مصوب ١٦/١٢/١٣٦٨ با اصلاحات و الحاقات بعدی،  مازاد بر مبلغ مذکور تا پنج برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد و نسبت به مازاد آن بیست درصد است.

میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد٥٧ و ١٠١ قانون مالیات‌های مستقیم سالانه مبلغ دویست و شانزده میلیون ریال تعیین می‌شود.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

نظرات کاربران