پلی‌پروپیلن‌ها همچنان در صدر رقابت ها‌ی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی

اغلب معاملات روزگذشته تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس‌کالا، به طور رقابتی انجام شد که بیشترین میزان رقابت با ۳۶.۶ درصد نسبت به قیمت پایه، به «پلی‌پروپیلن فیلم» نوید زرشیمی اختصاص یافت. «وکیوم باتوم» نیز در حالی به قیمت پایه معامله شد که در روز قبل تر به دلیل نداشتن خریدار از تابلوی معاملات حذف شده بود.

 تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران روز گذشته شاهد عرضه دو هزار و ۸۲۱ تن مواد پلیمری، چهار هزار و ۵۰۰ تن گوگرد، پنج هزار تن روغن پایه، ۲۰ هزار تن وکیوم باتوم  و ۵۰۰ تن سلاپس واکس بود. این تالار حدود ۱۳۷٫۶ میلیارد تومان ارزش داشت که در ۱۸ هزار و ۳۵۷ قرار داد منعقد شد. گفتنی است، کل بازار امروز در بورس کالا، حدود ۵۵۸ میلیارد تومان ارزش داشت.

اغلب معاملات تالار پتروشیمی این روز به طور رقابتی انجام شدند؛ در این میان بیشترین میزان رقابت به محصول «پلی پروپیلن فیلم zh525 j  » شرکت نوید زرشیمی به میزان ۳۶٫۶ درصد نسبت به قیمت پایه تعلق داشت. این محصول با قیمت میانگین کیلویی ۱۲ هزار و ۴۵۵ تومان در حجم ۱۰۵۰ تن فروخته شد و حدود ۱۳ میلیارد تومان ارزش داشت.

پرارزشترین معاملات تالارفراورده‌های نفتی و پتروشیمی نیز به «پلی پروپیلن نساجی HP510 L» شرکت پلی پروپیلن جم به میزان حدودی ۱۶٫۳ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول با ۲۱٫۳ درصد رقابت نسبت به قیمت پایه، کیلویی ۱۰ هزار و ۹۵۷ تومان در حجم ۱۴۸۸ هزار تن نقدی معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود در ۲۶ آذر، حدود ۶٫۲ درصد افزایش قیمت داشت.

کم ارزشترین محصول تالار پتروشیمی نیز به «گوگرد گرانوله» پالایش نفت تهران به میزان حدود ۴۰۰ میلیون تومان بود. این محصول به قیمت پایه کیلویی ۹۵۳ تومان بدون رقابت و در حجم ۴۲۰ تن فروخته شد.

همچنین، در این روز معاملات «وکیوم باتوم» نیز در حالی به قیمت پایه کیلویی ۲۰۴۴ تومان معامله شد که در روز گذشته به دلیل نداشتن خریدار از تابلوی معاملات حذف شده بود. در این میان وکیوم باتوم «پالایش نفت تهران» ارزشی حدود ۳٫۶ میلیارد تومان ارزش داشت که در حجم ۱۷۷۰ تن انجام شد.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران