با پایان تعمیرات اساسی؛

از‌سرگیری تولید در بزرگترین تولیدکننده محصولات پلی استایرن صنایع پتروشیمی کشور

تعمیرات پتروشیمی پارس که از ۱۵ آذر ماه شروع شده بود و سبب توقف تولیدات این مجتمع گردیده بود بالاخره پایان یافت و از امروز تولید در این مجتمع از سرگرفته شد.

به نقل از پتروشیمی پارس، تعمیرات اساسی پتروشیمی پارس که از پانزدهم آذر شروع شده بود، پایان یافته و از امروز تولید در این مجتمع پتروشیمی از سرگرفته شده است.

در این دوره فشرده تعمیرات اساسی، ۹۵۰ نفر در دو شیفت کاری فعالیت می‌کردند که در واحدهای اتیل بنزن(EB) و استایرن منومر(SM) انجام گرفت کارهایی از جمله تعویض کاتالیست‌های راکتورهای واحدSM ، جایگزینی فن ایرانی به جای فن ساخت خارج کوره ۱۳۰واحدSM ، چک و بررسی تجهیزات ثابت و دوار واحدهای EB/SM ، رنگ آمیزی خطوط عایق واحد EB، رفع نشتی از مبدل ۱۱۱، بازرسی کوره‌ها، ترمیم تانک۸۰۱ و۴۰۳ انجام شد. با انجام این دوره تعمیرات اساسی، مشکلات و محدودیت‌های تولید در واحد SM برطرف و ظرفیت واحد استایرن منومر تا ۱۰۰ درصد محقق شده است.

در همین حال، «مسعود حسنی» مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس اخیرا با اشاره به برنامه افزایش 580 هزار تنی تولید در این مجتمع پتروشیمی اعلام کرده است: با توجه به بازگشت تحریم‌ها، تا سه سال آینده قطعات یدکی مورد نیاز را تامین کرده‌ایم. در شرایط فعلی پتروشیمی پارس با تولید سالانه حدود 600 هزار تن «استایرن منومر» بزرگترین تولیدکننده این خوراک کلیدی واحدهای تولیدکننده محصولات پلی استایرن در صنایع پتروشیمی کشور است.

<همکو:‌ اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران