مجری طرح احداث خط لوله بندرعباس – سیرجان – رفسنجان، از انتقال فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مرکز و شمال کشور خبر داد.

فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مرکز منتقل می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سید محمد جواد سیدی در جمع خبرنگاران از انتقال فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس به مرکز و شمال کشور خبرداد و گفت: در صورت تامین منابع مالی ورقهای مورد نیاز ساخت لوله ٢٦ اینچ امسال طرح خریداری شده و گام مهمی در پیشرفت این پروژه برداشته خواهد شد.

وی، با اشاره به پیشرفت فیزیکی ٦,٥ درصدی این طرح گفت: با راه اندازی سه فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ٣٦ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ تولید خواهد شد و نقش این پروژه در انتقال این فرآورده به مرکز و شمال کشور بسیار حیاتی است.

سیدی تاکید کرد: تا به حال خدمات نقشه برداری مسیر خط و تلمبه خانه ها و نیز خدمات مهندسی ژئوتکنیک و مقاومت مصالح  طرح انجام شده است و همچنین موفق شده ایم مجوزهای سازمان محیط زیست، سازمان پدافند غیرعامل را دریافت کنیم و دریافت مجوز میراث فرهنگی و گردشگری نیز در مراحل نهایی قرار دارد.

وی تصریح کرد: تحصیل اراضی ٣٠٠ کیلومتر از خط ٤٦٨ کیلومتری بندرعباس – سیرجان – رفسنجان نیز پارسال انجام شده است و امیدواریم امسال تحصیل اراضی خط کامل شود.

مجری طرح احداث خط لوله بندرعباس – سیرجان – رفسنجان، با اشاره به پیشرفت ٥٧ درصدی بخش طراحی و مهندسی، گفت: تجهیز کارگاههای مراکز انتقال نفت بندرعباس، قطب آباد، مهرآران و پایانه های سیرجان و رفسنجان و همچنین حصار کشی کارگاههای مذکور انجام شده است.

وی اعلام کرد: پارسال از طریق انجام مناقصه، پیمانکار و مشاور نظارت این طرح انتخاب شده اند.

به گفته سیدی، انتخاب پیمانکار برای انجام کار احداث ١٠٠ کیلومتر شبکه برق  فشار قوی ١٣٢ کیلوولت و ایجاد دو پست برق ١٣٢ به ٦,٣ کیلوولت در مراکز انتقال نفت قطب آباد و مهرآران و  توسعه پست ٦٣ به ٦.٣ کیلوولت در مرکز انتقال نفت بندرعباس انجام شده و کار این پیمانکار به صورت EPC در سال ٩٤ آغاز شده است.

وی تاکید کرد: پارسال قرارداد تامین برق مراکز انتقال نفت بندرعباس، قطب آباد و مهرآران با شرکت سهامی برق منطقه ای هرمزگان بسته شد و با انجام مناقصه، شرکت لوله ساز جهت تبدیل ورق به لوله انتخاب شد.

سیدی، خرید تجهیزات مورد نیاز طرح از شرکتهای تولید کننده  داخلی و نیز به کارگیری و رعایت کامل دستورالعمل‌های HSE را مورد تاکید قرار داد.

شایان یادآوری است این پروژه شامل احداث یک رشته خط لوله  ٢٦ اینچ از بندرعباس تا رفسنجان به طول تقریبی ٤٦٨ کیلومتر و ساخت تاسیسات میان راهی شامل سه مرکز انتقال نفت و دو پایانه می شود که عملیات اجرای خط لوله یاد شده از ١٥ آذرماه سال ٩٣ آغاز و بر اساس برنامه زمان‌بندی قرار است در نیمه دوم سال  ٩٦ به پایان برسد.

نظرات کاربران