مدیر پروژه حفاری چاه اکتشافی صوفیکم گفت: عملیات حفاری یک حلقه چاه اکتشافی در منطقه صوفیکم در استان گلستان از سوی شرکت ملی حفاری ایران به پایان رسید.

اتمام حفاری چاه اکتشافی صوفیکم در گلستان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سعید نظری، مدیر پروژه حفاری چاه اکتشافی صوفیکم در شرکت ملی حفاری ایران، در جمع خبرنگاران با بیان این که دستگاه ٥٦ فتح شرکت ملی حفاری ایران، حفاری در منطقه صوفیکم گلستان را انجام داده است، اظهار کرد: این نخستین چاه اکتشافی است که پس از مطالعات فنی توسط شرکت نفت خزر به عنوان مجری طرح، برای شناسایی ظرفیت‌های هیدروکربوری در قالب قرارداد میان آن شرکت و ملی حفاری در این منطقه حفر شده است.

وی با بیان این که هم اکنون حفاری این چاه که در حوزه عملیاتی شرکت نفت خزر قرار دارد، در عمق ٢ هزار و 270 متری پایان یافته است، ادامه داد: حفاری چاه اکتشافی صوفیکم اواخر آذرماه پارسال کلید خورد و هم اکنون مراحل تست چاه آغاز و پس از تکمیل، این چاه تحویل شرکت نفت خزر خواهد شد.

نظری با اشاره به همکاری و هم افزایی میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نفت خزر به عنوان کارفرمای پروژه، اظهار کرد: تلاش می شود تا مراحل تکمیل چاه در نزدیکترین زمان ممکن صورت گیرد.

حفاری چاههای اکتشافی با هدف ارزیابی و کسب اطلاعات مربوط به مخازن احتمالی جدید صورت می گیرد و در مقایسه با چاههای توسعه ای به دلیل ناشناخته بودن لایه های سازند، دارای پیچیدگی‌های فنی و صرف وقت طولانی گاهی تا یک سال است.

نظرات کاربران