دولت ثبت سفارش برای واردات خودروهای سواری را بلامانع اعلام کرد

با ابلاغ مصوبه هیأت وزیران از سوی معاون اول رئیس جمهور، مشکل خودروهای وارداتی رسوب شده در گمرک برطرف شد؛ ضمن اینکه در این مصوبه گفته شدخودروهای با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار با محاسبه و پرداخت ۴۰ واحد درصد سود بازرگانی، مازاد بر ماخذ حقوق ورودی مندرج در کتاب مقررات صادرات و واردات، قابل ثبت سفارش و ترخیص است.

بر اساس بخشنامه هیئت دولت ثبت سفارش برای واردات خودروهای سواری بدون رعایت سال ساخت، که تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه دارای قبض انبار اماکن گمرکی، مناطق ازاد می‌باشند به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی با اظهار منشا ارز به بانک مرکزی  بلا مانع می‌باشد.

 بر اساس این مصوبه هیات دولت که شانزدهم دی ماه اسحاق جهانگیری برای اجرا ابلاغ کرد، کل ثبت سفارش های قبلی خودرو (اعم از بانکی و غیربانکی) بر اساس مصوبه هیات وزیران لغو می شود.

این مصوبه از این جهت حائز اهمیت است که اخیراً برخی واردکنندگان اقدام به واردکردن خودرو به محدوده‌های گمرکی کرده و قبض انبار دریافت کرده‌اند. براساس این مصوبه امکان ثبت سفارش برای خودروهای دارای قبض انبار ایجاد شده است. واردکنندگان خودرو می‌توانند ظرف مدت 4 ماه در خصوص ترخیص خودروهای وارد شده به گمرک اقدام نمایند.

مصوبه هیات وزیران اضافه کرده است: خودروهای با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار با محاسبه و پرداخت ۴۰ واحد درصد سود بازرگانی، مازاد بر ماخذ حقوق ورودی مندرج در کتاب مقررات صادرات و واردات، بر اساس شرایط بند نخست این تصویب نامه قابل ثبت سفارش و ترخیص است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران