بخش خصوصی درخواست کرد:

امکان واردات بدون انتقال ارز فراهم شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به نیاز تولیدکنندگان و بخش‌های زیرین اقتصادی کشور به برخی مواد اولیه در کوتاه مدت و همچنین زمان‌بر بودن حضور و فعالیت در سامانه نیما، از دولت خواست که سازوکاری برای واردات بدون انتقال ارز فراهم کند.

مسعود خوانساری صبح روز سه‌شنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران، اظهار کرد: با توجه به این‌که حضور و فعالیت در سامانه نیما فرآیندی زمان‌بر است، ولی بسیاری از تولید کنندگان نیاز دارند که در کوتاه‌مدت به مواد اولیه مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند، ما امیدواریم که شرایطی فراهم شود که با کوتاه‌کردن فواصل زمانی امکان برقراری واردات فراهم شود.

به گفته وی در حال حاضر واردکنندگان و فعالان اقتصادی در حوزه‌هایی مانند گردش ثبت سفارش با محدودیت‌هایی مواجه هستند و از این‌رو اتاق بازرگانی درخواست دارد که مدت زمان ثبت سفارش به شش ماه و سپس قابل تمدید به سه ماه دیگر افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران درباره‌ آخرین وضعیت برگزاری انتخابات این اتاق نیز توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در یازدهم اسفندماه سال جاری انتخابات برگزار خواهد شد و امیدواریم که با حضور پرتعداد فعالان اقتصادی شرایط برای برگزاری یک انتخابات قدرتمند فراهم شود.

خوانساری خاطر نشان کرد: بنده اخیرا در نامه‌ای از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستم که به شش مشکل موجود در حوزه‌های مختلف اقتصادی رسیدگی کنم که پاسخی از مدیرکل و سرپرست یکی از زیرمجموعه‌های این وزارتخانه به دست من رسید که متاسفانه به هیچ یک از ابعاد مدنظر ما پاسخ روشنی نداد. امیدواریم که در شرایط خطیر اقتصادی فعلی این وزارتخانه همکاری بیشتری با ما داشته باشد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران