تفاهمنامه همکاری دوجانبه میان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به نمایندگی سلبعلی کریمی و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به نمایندگی سید صالح هندی منعقد شد.

تفاهم‎نامه همکاری میان مدیریت اکتشاف و نفت مناطق مرکزی امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس تفاهم نامه همکاری دوجانبه در راستای اجرای سیاست استفاده بهینه از امکانات، اطلاعات موجود استعداد و توانمندی های شرکت نفت مناطق مرکزی و مدیریت اکتشاف منعقد و مبادله شد.

این تفاهم نامه به منزله چارچوب کلی همکاری های متقابل تلقی شده و در مورد جزئیات همکاری ها که تعهدات مالی و اجرایی خاصی را داشته باشد موافقت نامه جداگانه ای منعقد و مبادله می شود.

طرفین این تفاهم نامه در جهت گسترش همکاری های متقابل، پس از اخذ مجوز های لازم در چارچوب قوانین و مقررات با شرایط خاصی اجرایی می کنند.

از موارد همکاری طرفین می توان به تبادل داده و اطلاعات و گزارش های فنی میدان ها و ساختارهای زمین شناسی ژئوفیزیک، ژئوشیمی، حفاری، مهندسی نفت، نقشه برداری و بروز کردن اطلاعات میدان های نفت مرکزی در سامانه جامع مدیریت اکتشاف، برنامه ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیت دکل ها، همکاری در تولیدی کردن چاه های اکتشافی موفق با هدف تولید توربین ها، همکاری در انتخاب، اولویت بندی و حفاری چاه های تحدیدی و توصیفی در قالب یک بسته جامع ارائه مشاوره در فعالیت های زمین شناسی از طرف کارشناسان اکتشاف و فعالیت های توصیف مخزن، مدل سازی استاتیک و دینامیک و ... از سوی کارشناسان نفت مناطق مرکزی و همچنین امکان استفاده از خدمات پیمانکاران مطالعاتی، عملیاتی و مشاوره ای اشاره کرد.

همکاری دوجانبه بر مبنای کارهای کارشناسی به منظور بررسی و اولویت بندی فعالیت های اکتشافی در ساختارهای واقع در پیرامون تاسیسات پالایشگاهی نفت و گاز واگذاری تمامی عملیات های لرزه نگاری و غیر لرزه ای، زمین شناسی و حفاری اکتشافی از شرکت نفت مناطق مرکزی به مدیریت اکتشاف، مشارکت کارشناسان نفت مناطق مرکزی و اکتشاف در تدوین برنامه انجام عملیات آزمایش چاه های اکتشافی از دیگر موارد همکاری های طرفین به شمار می رود.

از دیگر موارد همکاری طرفین می توان به برگزاری مشترک کارگاه ها و دوره های آموزشی، استفاده از امکانات مهمانسرای نفت مناطق مرکزی، مطالعه و دسترسی به بانک اطلاعاتی طرفین اشاره کرد.

نظرات کاربران