اظهارات خوش‌بینانه رئیس بانک مرکزی آمریکا نسبت به وضعیت اقتصادی این کشور در کنار افزایش امیدها نسبت به نشست دوحه بازار نفت را صعودی کرد.

قیمت نفت با اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا صعودی شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از وال‌استریت ژورنال با اظهارات امروز بانک مرکزی آمریکا نسبت به بهبود شرایط اقتصادی در این کشور در کنار افزایش امیدها نسبت به نتایج مثبت نشست روزهای آینده دوحه بازار نفت را صعودی کرد.

طی روز جاری قیمت نفت برنت حدود 3 درصد افزایش یافت و به 40.5 دلار در هر بشکه رسید. از سوی دیگر نفت وست ‌تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز بیش از 3 درصد گران شد و با قیمت 38.5 دلار به فروش رسید.

روز گذشته جنت‌ یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا نگرانی‌ها نسبت به بازگشت این کشور به رکود را تا حدودی کاهش داد.

اوایل سال جاری نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصادی آمریکا قیمت نفت را به پایین‌ترین میزان خود طی دهه‌های گذشته رسانده بود.

بنا به گفته میشل پلسن تحلیگر بازار نفت گلوبال ریسک منجمنت سخنان یلن توانست بازار را نسبت به اقتصاد آمریکا خوشبین کند.

پلسن همچنین اعلام کرد که نشست 17 آوریل دوحه قطر که قرار  است با شرکت تولید‌کنندگان عمده نفت و با هدف محدود کردن عرضه نفت در بازار جهانی برگزار شود همچنان به عنوان یکی از مهمترین نقش‌آفرینان بازار نفت عمل می‌کند و خوش بینی نسبت به نتایج مثبت این نشست توانسته است شرایط قیمتی نفت در بازار را بهبود بخشد.

پیشنهاد محدود شدن تولید توسط کشورهای نفتی توانسته است طی دو ماه گذشته شرایط قیمتی نفت را بهتر کند، اما سرمایه‌گذاران نفتی همچنان نسبت به عدم توافق این کشورها در این نشست نگران هستند.

ایران اعلام کرده است که تا پیش از رسیدن سطح تولید خود به سطح تولید نفت این کشور به دوران پیش از تحریم‌ها از پیوستن به طرح فریز نفتی خودداری خواهد کرد.

عربستان سعودی نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین نقش‌آفرینان بازار نفت بین‌المللی اعلام کرده است که در صورتی که ایران در این نشست حضور نداشته باشد و در این توافق مشارکت نکند، در زمینه محدود کردن نفت خود همکاری نخواهد کرد.

بنا به گفته بارناباس گان، تحلیل‌گر موسسه OCBC تا پیش از برگزاری نشست دوحه بازار در شرایط تعلیق به سر خواهد برد.مگر اینکه تغییرات ناگهانی از سوی تولیدکنندگان اصلی نفت در بازار ایجاد شود. تا آن موقع بازار در حالت نظارت و انتظار به سر خواهد برد.

نظرات کاربران