بهره برداری از بزرگ‌ترین واحد تولید متانول جهان تا پایان سال

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، از شروع به کار پتروشیمی کاوه، بزرگ‌ترین واحد تولید متانول جهان تا پایان سال خبر داد.

 مجتمع پتروشیمی متانول کاوه در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار در سواحل غربی شهرستان دیر، ظرفیت تولید روزانه هفت هزار تن متانول را دارد. بخش خصوصی ساخت این مجتمع را از سال ۸۹ آغاز کرده است.

به گفته مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، مجتمع پتروشیمی کاوه تولید آزمایشی خود را آغاز کرده و امیدواریم پس از تولید آزمایشی و نهایی، تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

محمدعلی بساق زاده، پتروشیمی کاوه را بزرگ‌ترین واحد تولید متانول جهان عنوان کرد و افزود: ساخت اسکله اختصاصی در سواحلخلیج‌فارس در مجاورت این مجتمع برای صادرات محصولات، از مزایای این مجتمع است.

فاز نخست پتروشیمی بوشهر تا پایان سال به تولید می‌رسد

 مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، همچنین به افتتاح فاز نخست پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال اشاره کرد و گفت: فاز نخست این مجتمع شامل واحد‌های متانول، استحصال اتان و شیرین‌سازی گاز است که پیش‌راه‌اندازی دو واحد نخست آن پایان یافته است.

طرح پتروشیمی بوشهر با ظرفیت سه میلیون تن محصول در سال شامل واحد‌های اتان، اتیلن، برش‌های سه‌کربنه، متانول، گوگرد، پلی‌اتیلن سبک و سنگین خطی، اسید استیک در فاز ۲ عسلویه در زمینی به مساحت ۶۲ هکتار در حال اجراست.

پتروشیمی صنعت روزهای سخت

بساق‌زاده، با اشاره به تنوع محصولات درآمدزا در صنعت پتروشیمی معتقد است، صنعت پتروشیمی ثابت کرده شرایط سخت تأثیری در توسعه آن ندارد و طرح‌هایی در صنعت پتروشیمی در تحریم اولیه کشور آغاز شد و در آغاز دور دوم تحریم علیه ایران، به بهره‌برداری رسید.

وی، پتروشیمی مرجان و فاز سوم پتروشیمی پردیس که هر دو در عسلویه هستند را از نمونه این طرح‌ها عنوان کرد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران