دلایل تعویق عرضه اولیه پتروشیمی نوری در بورس

در جدیترین اخبار از عرضه اولیه پتروشیمی نوری، خبر از ورود این شرکت تا پایان سال جاری منتشر شده است. در این بین مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران دلیل تعویق عرضه اولیه پتروشیمی نوری را متوجه هلدینگ خلیج فارس دانست و گفت ما منتظر اصلاح صورت‌های مالی شرکت پتروشیمی نوری از سوی هلدینگ خلیج فارس هستیم.

 در تابستان سال جاری بود که ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، از ورود پتروشیمی نوری به بورس تا پایان شهریورماه سال 97 خبر داد. با اجرایی نشدن این عرضه در تاریخ مذکور، ربیعی در نشست خبری هلدینگ خلیج فارس در شهریورماه از عرضه سهام نوری تا پایان مهرماه گفت که البته متاسفانه به این قول نیز عمل نشد. حال در جدیترین اخبار از عرضه اولیه پتروشیمی نوری، خبر از ورود این شرکت تا پایان سال جاری منتشر شده است. گفتنی است هلدینگ خلیج فارس با دارا بودن 76.55 درصد از سهام پتروشیمی نوری، سهامدار اصلی این پتروشیمی شناخته می‌شود. پتروشیمی نوری با ظرفیت اسمی تولید چهار میلیون و 458 هزار تن آروماتیک در سال، سهم 21 درصدی از کل فروش مجموعه هلدینگ خلیج فارس را داراست.

در این میان اسماعیل درگاهی، مدیر پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران دلیل تعویق عرضه اولیه پتروشیمی نوری را متوجه هلدینگ خلیج فارس دانست. وی در این باره گفت: در بورس تهران تمام مراحل پذیرش پتروشیمی نوری انجام شده و ما منتظر اصلاح صورت‌های مالی شرکت پتروشیمی نوری از سوی هلدینگ خلیج فارس هستیم. وی با اشاره به عدم وصول اطلاعات صورت های مالی حسابرسی شده شش ماهه منتهی به 31 شهریور سال 97 از سوی هلدینگ خلیج فارس گفت: تا کنون تمام موارد موجود برای عرضه پتروشیمی نوری در بورس به صورت کامل انجام شده است اما هلدینگ خلیج فارس همچنان در ارسال گزارش حسابرس به خصوص برای بند مورد مناقشه با تاپیکو اقدامی انجام نداده است.

وی در ادامه افزود: باید گزارش حسابرس در خصوص صورت های مالی منتهی به 31 شهریور سال 97 منتشر شود تا مشخص شود هلدینگ خلیج فارس مطابق با نظرات هیات پذیرش بورس ملزم به ایفای چه تعهدی خواهد بود و بر مبنای تعهد هلدینگ، عرضه صورت می پذیرد و طبیعتا تا این گزارش حسابرسی منتشر نشود، اجازه عرضه از سوی شرکت بورس صادر نخواهد شد.

درگاهی در پایان افزود: عرضه سهام پتروشیمی نوری ، از الویت های شرکت بورس است اما باید در این خصوص تمام الزامات سازمان بورس رعایت شود.

گفتنی است در آخرین پیگیری‌ها از یک کارشناس انرژی مشخص شده است که هلدینگ خلیج فارس و تاپیکو بر سر موضوعاتی در خصوص پتروشیمی نوری مناقشه داشته و تا برطرف نشدن آن نمی توان به ورود پتروشیمی نوری به بورس دل بست.

نظرات کاربران