قیمت‌گذاری محصولات مدیران خودرو بر اساس نرخ ارز ۸۲۰۰ تومانی

رئیس هیأت مدیره مدیران خودرو در خصوص نحوه قیمت گذاری محصولات به طور شفاف تصریح کرد: در ارتباط با قیمت گذاری ها همه خودروهایی که در حال حاضر خریداری و تولید می‌شوند مستقیم یا با واسطه متأثر از نرخ ارز هستند؛ در زمان قیمت‌گذاری بر روی خودروهای ام وی ام و چری، قیمت‌ها بر اساس نرخ ارز ۸۲۰۰ تومانی و مبنای نرخ ارز نیمایی تعیین شد.

بهرام شریعت در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های خارجی تحت فشار شدید از سوی آمریکا هستند؛ اما این باعث نشده که در کار اختلال ایجاد شود.
وی تاکید کرد: هیچ‌یک از برنامه‌های گذشته متوقف نشده و کماکان برنامه‌ها در حال پیگیری هستند. اما قطعاً در چنین شرایطی که رکود و تحریم‌ها وجود دارند، سرعت فعالیت کمتر شده است. البته ضمن اینکه طبق برنامه، تولید محصولات جدید هم داشته ایم و علی‌رغم تمام مشکلات شرکت‌ها حرکت رو به جلو خود را ادامه داده‌اند.
رئیس هیئت مدیره مدیران خودرو با اشاره به این که در سال ۹۶ فاز دوم کارخانه که با هدف گسترش رنگ بوده است، اظهار کرد: این فاز در مدت حدود یک سال و سه ماه، به انتها رسید و طی آن ۶۰ هزار دستگاه به ظرفیت‌های قبلی اضافه شد. اما انتظار این نبود که بلافاصله با اتمام آن، با موضوع تحریم‌های شدید روبرو شویم تا جایی که حتی نتوانیم از ظرفیت فاز یک نیز بهره‌مند شویم. بنابراین صراحتاً می‌توانیم اعلام کنیم در حال حاضر میزان فعالیت‌ها بسیار کمتر از ظرفیت ما هستند.
وی در پاسخ به نحوه قیمت گذاری محصولات به طور شفاف تصریح کرد: در ارتباط با قیمت گذاری ها همه خودروهایی که در حال حاضر خریداری و تولید می‌شوند مستقیم یا با واسطه متأثر از نرخ ارز هستند؛ در زمان قیمت‌گذاری بر روی خودروهای ام وی ام و چری، قیمت‌ها بر اساس نرخ ارز ۸۲۰۰ تومانی و مبنای نرخ ارز نیمایی تعیین شد. اگرچه ارزهای تخصیصی، قیمت‌های بالاتر از نرخ پایه نیمایی داشتند اما بازار تحمل حتی ارز ٨٢٠٠تومانی را هم نداشت. اما چون قادر به افزایش قیمت تا حد واقعی نرخ ارز در بازار ارز نبودیم، قیمت‌ها بر اساس نرخ ارز ۸,۲۰۰ تومان تعیین شد.
شریعت افزود: نرخ ارز بطوری در حال تغییر است که قدت خرید مردم را کاهش داده و کل بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نظرات کاربران