شرکت پتروشیمی غدیر PVC را به شرکت‌های خارجی ارزانتر از شرکت‌های ایرانی داد

بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت پتروشیمی غدیر PVC را به شرکت‌های خارجی ارزانتر از شرکت‌های ایرانی داده به طوری که میانگین هر تن فروش داخلی محصولات شرکت پتروشیمی غدیر بالاتر از نرخ فروش صادراتی در سال‌های 96 و 97 بوده است.

بر اساس این گزارش، این شرکت PVC را به شرکت‌های خارجی ارزانتر از شرکت‌های ایرانی داده هر چند که در سالجاری بازار پی وی سی به شدت تحت تاثیر همین اقدامات پتروشیمی‌ها بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که میانگین هر تن فروش داخلی محصولات شرکت پتروشیمی غدیر بالاتر از نرخ فروش صادراتی در سال‌های 96 و 97 بوده است.

این گزارش حاکیست: نکته عجیب تر اینکه فروش‌های ارزی سال 97 علیرغم تبدیل آن به ریال،(به جای دریافت اصل ارز ) معادل ریالی آن با نرخ 4200 الی 4950 تومان محاسبه و از خریداران دریافت شده است. با توجه به نوسانات روبه افزایش نرخ ارز در کشور و افزایش نرخ روز افزون ارز می‌توانست فروش ارزی هم به نفع کشور باشد. در حالیکه این پتروشیمی انگار محصولات داخلی را با یارانه به طرف‌های خارجی داده است. علت عدم دریافت اصل ارز از خریداران خارجی نامعلوم است حال انکه در بحران ارزی در حالی که کشور به ارز نیاز داشت معادل ریالی آن آنهم با نرخ 4200 تومانی گرفته شد!

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران