با هدف افزایش تولید پلی‌اتیلن سنگین؛

تولید و رونمایی از یک کاتالیست پلیمری در صنعت پتروشیمی کشور و خودکفایی از واردات این محصول

برای نخستین باردر کشور، تولید کاتالیست تجاری و صنعتی برای تولید گرید برتر پایپ PE100 از سوی واحد پژوهش و فناوری پتروشیمی شازند تولید و رونمایی شد.

به نقل از پتروشیمی شازند، «ابراهیم ولدخانی» با بیان اینکه کاتالیست صنعتی برای تولید گرید برتر پایپPE-100 نخستین بار در کشور از سوی واحد پژوهش و فناوری این پتروشیمی تولید و رونمایی شد، گفت: خط تولید این محصول پس از نهایی شدن در واحد پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی، از شهریور ماه امسال در پتروشیمی شازند کلید خورد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با اعلام اینکه این محصول در مراحل مختلف پی گرفته شده و در فرآیند تولید نیز تست های لازم از سوی کارشناسان واحد پژوهش و فناوری پتروشیمی انجام شده است، تصریح کرد: کاتالیست مورد نیاز این پتروشیمی شهریور و آبان ماه امسال برای کوتاه مدت و بلندمدت به عنوان نمونه از محصول تولیدی پژوهش و فناوری تهیه شد و سپس محصول تولیدی پایلوت برای تست های محصول نهایی PE-100 به چندین آزمایشگاه از شرکت های متغیر داخلی ارسال و تمامی تست ها نیز با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند، ادامه داد: باتوجه به نبود مشکل در لوله های تولیدی، تست کاتالیست در واحدهای صنعتی پتروشیمی شازند در دستور کار قرار گرفت و در اسفندماه جاری این مهم انجام شد و هم اکنون این محصول در واحد صنعتی زیر نظر کارشناسان فنی پتروشیمی در حال گرید پایپPE-100 قرار دارد.

وی کاهش مصرف انرژی در واحد، پایین آمدن محصول جانبی کم ارزش مانند وکس، کاهش مصرف بعضی مواد اولیه از قبیل هیدروژن، تیل و بهبود وضعیت تقطیر و افزایش تولید محصول ارزشمند پلی اتیلن سنگین از مهمترین مزایای این محصول جدید کاتالیست دانست و تاکید کرد:  تولید این محصول در پتروشیمی شازند بیش از 15میلیون و 300 هزار یورو در سال صرفه جویی ارزی به دنبال دارد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران