رونمایی از کاتالیست صنعتی PE-100 پتروشیمی شازند

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند در حاشیه آیین رونمایی از کاتالیست صنعتی برای تولید گرید برتر پایپPE-100 افزود: خط تولید این محصول پس از نهایی شدن در واحد پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی، از شهریور ماه امسال در پتروشیمی شازند کلید می خورد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: کاتالیست صنعتی برای تولید گرید برتر پایپPE-100 نخستین بار در کشور از سوی واحد پژوهش و فناوری این پتروشیمی تولید و رونمایی شد.

«ابراهیم ولدخانی» در حاشیه آیین رونمایی این کاتالیست افزود: خط تولید این محصول پس از نهایی شدن در واحد پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی، از شهریور ماه امسال در پتروشیمی شازند کلید می خورد.
وی عنوان کرد: این محصول در مراحل مختلف پی گرفته شده و در فرآیند تولید نیز تست های لازم از سوی کارشناسان واحد پژوهش و فناوری پتروشیمی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند اظهار داشت: کاتالیست مورد نیاز این پتروشیمی در شهریور و آبان ماه امسال برای کوتاه مدت و بلندمدت به عنوان نمونه از محصول تولیدی پژوهش و فناوری تهیه شد و سپس محصول تولیدی پایلوت برای تست های محصول نهایی PE-100 به چندین آزمایشگاه از شرکت های متغیر داخلی ارسال و تمامی تست ها نیز با موفقیت انجام شد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند، اظهار داشت: باتوجه به نبود مشکل در لوله های تولیدی، تست کاتالیست در واحدهای صنعتی پتروشیمی شازند در دستور کار قرار گرفت و در اسفندماه جاری این مهم انجام شد و هم اکنون این محصول در واحد صنعتی زیر نظر کارشناسان فنی پتروشیمی در حال گرید پایپPE-100 قرار دارد.
وی کاهش مصرف انرژی در واحد، پایین آمدن محصول جانبی کم ارزش مانند وکس، کاهش مصرف بعضی مواد اولیه از قبیل هیدروژن، تیل و بهبود وضعیت تقطیر و افزایش تولید محصول ارزشمند پلی اتیلن سنگین از مهمترین مزایای این محصول جدید کاتالیست دانست.
ولی خانی اظهار داشت: تولید این محصول در پتروشیمی شازند بیش از 15میلیون و 300 هزار یورو در سال صرفه جویی ارزی به دنبال دارد.
مجتمع پتروشیمی شازند در سال 1372در کیلومتر 22 غرب اراک در مساحتی بالغ بر 523هکتار راه اندازی شد.
متنوع ترین طیف محصولات پتروشیمی کشور در این واحد تولید می شود و در تامین نیاز صنایع زیردستی به کار می رود.
محصولات تولیدی پتروشیمی شازند در صنایع نساجی، انواع پلیمرها و پلاستیک ها، چسب سازی، لاستیک سازی، نفت و گاز، لوله های پلی اتیلنی، شوینده ها و پاک کننده ها در کشور کاربرد دارد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران