تسلط بانک مرکزی بر بازار ارز

رییس‌کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: الحمدلله بازار ارز حساسیت خود را نسبت به FATF ، تا حدود زیادی از دست داده است. فارغ از این مباحث، بازار ارز با تدابیر اتخاذشده و در چارچوب سیاست‌های بانک مرکزی سیر تعادلی خود را طی می‌کند و بانک مرکزی نیز بر روند بازار مسلط است.

عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: دیشب که داشتم اخبار خبرگزاری‌ها و کانال‌های خبری را مرور می‌کردم به نکته جالبی برخوردم، خیلی برایم عجیب و تا حدودی مبهم بود.

وی افزود: در روزهای پایانی سال که مردم خسته از فشارهای اقتصادی، در سایه آرامش نسبی ایجادشده در بازارها، در تدارک خریدهای شب عید بوده و نرخ ارز در بازار آزاد نیز به‌آرامی درحال کاهش است، چند نفر از برادران بزرگوار تلاش کرده بودند با استفاده از توئیتر و سایر رسانه‌ها، موضوعی به‌نام FATF را مطرح کرده و با اصرار به مردم یادآوری کنند که فراموش نکنید FATF مورد مخالفت اکثریت اعضای مجمع هست و چنین و چنان!!

رییس‌کل بانک مرکزی ادامه داد: الحمدلله بازار ارز حساسیت خود را نسبت به این نوع اظهارات، تا حدود زیادی از دست داده است. فارغ از این قبیل اظهار نظرهای شخصی که در زمان و مکان خودش محترم می‌باشد، مطمئناً، مجموعه نظام تدابیر لازم در این‌گونه موضوعات را به‌کار بسته و تصمیمات خود را بر اساس منافع کشور اتخاذ خواهد کرد.

همتی اظهار داشت: جالب اینکه تیم تحریم ترامپ از پمپئو گرفته تا بریان هوک نیز به‌محض ایجاد آرامش در بازار ارز کشور، به جنگ روانی تکراری: قطع کامل صادرات نفت ایران؛ به‌زودی!! متوسل می‌شوند.

وی افزود: مردم مطمئن باشند، فارغ از این مباحث، بازار ارز با تدابیر اتخاذشده و در چارچوب سیاست‌های بانک مرکزی سیر تعادلی خود را طی می‌کند و بانک مرکزی نیز بر روند بازار مسلط است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران