پیش بینی کاهش حباب نرخ ارز و ثبات در بازارهای طلا و مسکن

عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد ورود مردم به بازار طلا و ارز برای سرمایه گذاری، گفت: متاسفانه تقاضاهای کاذب بازار را ملتهب کرده که عامل اصلی این موضوع نیز بی برنامه بودن دولت در فعال کردن بخش تولید و صنعت است، زیرا مردم اطلاعی از امکانات سرمایه گذاری ندارند.

محمد عزیزی با تاکید بر اینکه نوسانات اخیر بازار ارز به علت تقاضاهای خرید ارز برای برخی سفرهای خارجی ایجاد شده است، افزود: خوشبختانه بانک مرکزی با سیاست گذاری های به موقع توانسته دلالی در این بازار را به حداقل خود برسد.

وی با بیان اینکه دولت باید برای ترکیدن حباب ارز راهکار بلندمدت ارایه کند، تصریح کرد: حباب نرخ ارز بازارهای موازی آن را درگیر تلاطم بسیاری کرده به گونه ای که در حال حاضر نرخ ها بیش از تورم نیز دیده می شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه قیمت های نجومی مسکن در ماه های اخیر نتیجه دلالی و همچنین حباب ارز و طلا است، گفت: دولت باید برای سرو سامان دادن به بازار ابتدا دلالی ها را متوقف کرده پس از آن با برنامه مداری سعی در کنترل قیمت با اولویت ترکاندن حباب نرخ ها کند.

عزیزی همچنین با انتقاد ورود مردم به بازار طلا و ارز برای سرمایه گذاری، افزود: متاسفانه تقاضاهای کاذب بازار را ملتهب کرده که عامل اصلی این موضوع نیز بی برنامه بودن دولت در فعال کردن بخش تولید و صنعت است، زیرا مردم اطلاعی از امکانات سرمایه گذاری ندارند.

وی با بیان اینکه در زمینه خودرو نیز بازار دلالی داغ است، گفت: بسیاری از مردم خرید خودرو را برای فروش در بازار و کسب سودهای کلان در اولویت خود قرار داده اند در حالی که در چنین شرایطی خرید بدون نیاز لطمه زننده به بازار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی بازار نیازمند هم فکری و حتی تشکیل کمیته ای از تیم اقتصادی دولت و کمیسیون های تخصصی مجلس و حتی نخبگان است، افزود: رها کردن بازار سپردن سکان به دلالان بوده که نتیجه آن از بین رفتن قشر ضعیف جامعه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سال آتی نرخ ارز و طلا با دور اندیشی های بانک مرکزی به نقطه مطلوب خود رسیده و با از بین رفتن حباب نرخ ها بازار آرامش نسبی را تجربه خواهد کرد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت طلا و سکه، قیمت ارز و دلار

نظرات کاربران