دلایل عدم عرضه پتروشیمی نوری/ احتمال عرضه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در فرابورس

معاون پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران، ضمن تشریح دلایل عدم عرضه پتروشیمی نوری، از عرضه این شرکت در سال جاری در صورت تمایل سهامدار عمده خبر داد.

معاون پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به احتمال عرضه پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در فرابورس، دلایل عدم عرضه پتروشیمی نوری را تشریح و از عرضه این شرکت در سال جاری در صورت تمایل سهامدار عمده خبر داد.

اسماعیل درگاهی در خصوص دلایل عدم عرضه پتروشیمی نوری گفت: گزارش های شش ماهه این ناشر کمی دیر هنگام آماده شد و با توجه به ملاحظات بورس و مقطع پایان سال سهامدار عمده تمایلی به عرضه اولیه در روزهای پایانی نداشت و این عرضه را به تعویق افتاد.

وی در خصوص پتروشیمی بندر امام و بوعلی نیز گفت: فرایند ورود بندر امام و بوعلی به بورس انجام شده و سال 98 جزو عرضه های بورس تهران خواهند بود ولی در نهایت سهامدار عمده  تصمیم گیر نهایی در این خصوص است.درگاهی در خصوص پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز گفت: صحبت های اولیه برای آماده شدن مقدمات عرضه این این پالایشگاه انجام شد ولی در نهایت با توجه به برخی مسایل، احتمال عرضه آن در فرابورس وجود دارد.

شایان ذکر است هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس«فارس» سهامدار عمده پتروشیمی بندر امام با 69.27 درصد و پتروشیمی بوعلی سینا با 70 درصد مالکیت بوده و سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین«تاپیکو»نیز با 49 درصد مالک پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس است.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر، قیمت نفت و سوخت

نظرات کاربران