تبدیل شدن پارسیان به هاب سوم صنایع پتروشیمی/ افتتاح یک اسکله صنایع انرژی بر پارسیان

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان یادآور شد: وزیر نفت سال گذشته بازدید از این منطقه و امکانات آن انجام داد که تبدیل شدن پارسیان به هاب سوم صنایع پتروشیمی از تصمیم های آن سفر است.

حسن شاهرخی سه شنبه شب در حاشیه نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در هرمزگان به خبرنگاران اظهار داشت: وزارت صمت و شرکت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اسم منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان و شرکت ملی صنایع پتروشیمی مسوول اجرای این برنامه هستند.

وی ادامه داد: بر این اساس همکاری منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با وزارت نفت بیشتر می شود که این راه و مسیر سرمایه گذاران صنایع پتروشیمی را هموار تر می کند.

وی اضافه کرد: وزارت نفت خوارک های مورد نظر برای استقرار صنایع پتروشیمی همچون اِتان، پروپان، ال اِن جی، میعانات گازی را به این منطقه اختصاص می دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان یادآور شد: وزیر نفت سال گذشته بازدید از این منطقه و امکانات آن انجام داد که تبدیل شدن پارسیان به هاب سوم صنایع پتروشیمی از تصمیم های آن سفر است.

 260 هزار فرصت شغلی در افق نهایی صنایع انرژی بر پارسیان

مدیرعامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان گفت: 60 هزار فرصت شغلی مستقیم و 200 هزار فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم در افق نهایی صنایع انرژی بر پارسیان ایجاد می شود.

شاهرخی ادامه داد: چهار سرمایه گذار پتروشیمی زمین دریافت کرده اند و اکنون در حال انجام کارهای مربوط به استفاده از فاینانس هستند.
وی خاطر نشان کرد: شرایط امروز کشور نسبت به گذشته سخت تر شده و سرمایه گذاران باید بتوانند از عهده پشت سر گذاردن تحریم ها برآیند لذا ما این را درک می کنیم و با آنها تعامل داریم تا بتوانند کار خود را پیش ببرند.

 یک اسکله صنایع انرژی بر پارسیان در سال جاری افتتاح می شود

مدیر عامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان یادآور شد: تکمیل بندر این منطقه از اولویت ها سال 98 است که پیمانکار بندر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان سال 96 در فراخوان بین المللی انتخاب شد و انتظار می رود اواخر سال 99 آن را آماده تحویل کند.

شاهرخی بیان داشت: امسال یک اسکله آن که برای فله خشک مورد استفاده قرار خواهد گرفت آماده بهره برداری می شود.

مدیر عامل منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان اشاره کرد: اولویت های دیگر منطقه فراهم کردن آب و برق مورد نیاز صنایع است که پیمانکاران آنها هم مشخص شده اند و در مدت 2 ساله آب شیرین کن و در مدت سه ساله نیروگاه برق آماده می شود.

سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان از روز دوشنبه با حضور 500 نفر از مهمانان داخلی و خارجی در تالار شهید آوینی بندرعباس آغاز شد.

در این همایش 2 روزه که مهمانان زیادی از داخل و خارج کشور در حوزه های اقتصادی، انرژی، گردشگری، شیلات و کشاورزی حضور دارند، در بخش اول نخستین روز از همایش هفت مقام داخلی و خارجی سخنرانی کردند.

این همایش با 6 محور صنعت و معدن، انرژی، حمل و نقل و عمران شهری، شیلات و کشاورزی، گردشگری و مناطق آزاد برگزار شد.
در این همایش بین المللی رییس سازمان جهانی آتیک، انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، رسولی معاون وزیر و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و موسوی رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران سخنرانی کردند.

در بخش عصر گاهی این همایش نیز پنل های مختلف سرمایه گذاری حمل و نقل و عمران شهری، صنعت، معدن و تجارت و مناطق ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری گردشگری، شیلات و کشاورزی توسط مدیران کل دستگاه های اجرایی استان ارائه شد. برپایی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان در هتل هرمز از بخش های جانبی عصرگاهی دومین روز این همایش بود.

مراسم پایانی و دومین روز سومین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری هرمزگان نیز امروز سه شنبه در هتل هرمز برگزار شد.

<همکو: اخبار و تحلیل صنعت پلیمر>

 قیمت مواد اولیه پلاستیک و پلیمر

نظرات کاربران